Астрономи досліджують гарячу кам’янисту суперземлю

Астрономи досліджують планету TOI-1685 b за 122 світлових роки від нас. Вона являє собою гарячу кам’янисту суперземлю.

Суперземля TOI-1685 b

Інопланетний світ, схожий на наш

Міжнародна команда астрономів провела спостереження за сусідньою планетою, відомою як TOI-1685 b. Результати, опубліковані 21 травня на сервері препринтів arXiv, вказують на те, що ця планета являє собою гарячий і кам’янистий світ зі щільністю, подібною до земної.

Так звані суперземлі — це планети, масивніші за Землю, але не перевищують масу Нептуна. Хоча термін «суперземля» стосується лише маси планети, він також використовується астрономами для опису планет, більших за нашу рідну, але менших за мінінептуни (з радіусом від двох до чотирьох радіусів Землі).

Відкрита у 2021 році, TOI-1685 b — це ультракороткоперіодична суперземля, що обертається навколо зорі М-карлика, яка приблизно вдвічі менша за Сонце за розміром і масою. Система розташована на відстані близько 122,5 світлових років від нас.

Повторне дослідження екзопланети

Попередні спостереження показали, що TOI-1685 b обертається навколо своєї зорі кожні 16,5 годин, проте фізичні властивості цієї планети залишаються невизначеними. Деякі дослідження повідомляють, що вона є водним світом (з частиною води близько 50%), приблизно на 70% більшим за Землю, тоді як інші припускають, що її радіус лише на 46 відсотків більший від земного, а води на ній немає зовсім.

Щоб усунути ці розбіжності в даних, група астрономів на чолі з Дженніфер А. Берт із Каліфорнійського технологічного інституту (Калтех) вирішила повторно вивчити TOI-1685 b за допомогою супутника NASA для дослідження екзопланет TESS і різних наземних засобів спостереження.

Фізичні параметри планети TOI-1685 b

Нові спостереження показали, що TOI-1685 b справді має радіус приблизно у 1,47 раза більший за земний і приблизно втричі масивніша за нашу планету, що дає густину на рівні 5,3 г/см3. Це означає, що густина TOI-1685 b лише на 4% менша за ту, що має наш світ.

Астрономи підкреслюють, що близькість густини до земної свідчить про те, що TOI-1685 b також є кам’янистою планетою з мінімальним об’ємним внеском будь-яких водневих або гелієвих компонентів атмосфери. Крім того, було виявлено, що вона має високу рівноважну температуру — близько 1062 К.

Підсумовуючи результати, автори статті зазначають, що хоча вони виключають можливість TOI-1685 b бути водним світом, вона все ж може мати атмосферу з високою середньомолекулярною масою.