Астронавти тренуються шукати орієнтири на поверхні Місяця

Американські астронавти, які готуються до польотів у межах програми Artemis, пройшли спеціальний тренінг, на якому навчилися визначати цікаві об’єкти на поверхні Місяця. У цьому їм допомогли знімки, отримані апаратом.

Знімок LRO
Знімок LRO. Джерело: NASA/Goddard Space Flight Center Scientific Visualization Studio

Знімки LRO

Коли астронавти місії Artemis II у 2024 році полетять навколо Місяця, вони будуть видивлятися на його поверхні цікаві речі. У цьому їм допоможе нещодавно пройдений тренінг із визначення геологічних цікавинок за світлинами, зробленими апаратом Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO).

LRO працює на місячній орбіті з 2009 року. За цей час він зробив неймовірну кількість знімків та вимірювань. Фактично завдяки їм Місяць зараз є небесним тілом, форма якого найкраще відома людям. Навіть про рельєф Землі ми знаємо значно менше через те, що її поверхня частково вкрита водою та кригою.

Однак отримати дані та виокремити з них важливі деталі — зовсім різні речі. І саме цього навчалися четверо астронавтів під час тижневого курсу. Зокрема їхнім завданням було визначити за зображеннями, отриманими з орбіти, найкращі місця для майбутньої посадки.

Оскільки остаточне місце для приземлення третьої місії Artemis ще не визначене, спостереження з орбіти справді можуть стати у пригоді. Цілком ймовірно, що саме астронавти, які летітимуть навколо Місяця, знайдуть на його поверхні щось справді цікаве.

Чому така підготовка важлива

Фахівці із селенології (геології Місяця) звертають на таку підготовку астронавтів велику увагу. Річ у тім, що місія Artemis III, скоріш за все, стане першою посадкою на інше небесне тіло, за якої фахівці чітко знатимуть, що розташоване під опорами апаратів, бо досі завжди існував ризик, що доторк відбудеться не так, як заплановано, чи у місці посадки не буде нічого цікавого.

Дізнатися, які цікаві породи можна буде знайти після посадки, NASA намагалася ще під час програми Apollo. Проте навіть посадка корабля з номером 16 відбулася не на лавові потоки, як планувалося, а зовсім на інший тип поверхні. Тепер цього намагаються уникнути.