Астронавтці Boeing Starliner доручили командування МКС замість російського космонавта

Астронавтка NASA Суніта Вільямс очолила Міжнародну космічну станцію (МКС) після того, як не змогла повернутися на Землю через технічні проблеми. Минулого тижня вона офіційно склала присягу командира 72-ї експедиції МКС, змінивши на посту російського космонавта Олега Кононенка. Це вже вдруге, коли Вільямс займає керівну посаду в космосі. Її місія, яка мала тривати вісім днів, розтягнулася на вісім місяців через технічні несправності космічного корабля.

Суніта Лін Вільямс
Астронавтка Суніта Лін Вільямс. Фото: Wikipedia

Ротація в керівництві відбулася після того, як Кононенко разом із російським космонавтом Миколою Чубом і астронавткою NASA Трейсі Дайсон повернулися на Землю на борту «Союз МС-25», приземлившись у Казахстані.

Вільямс і її колега Бутч Вілмор мали повернутися ще в червні на капсулі Boeing Starliner. Однак, через проблеми з кораблем, NASA ухвалила рішення повернути Starliner на Землю без екіпажу. Тепер астронавти залишатимуться на МКС до лютого 2025 року, коли їх забере «рятувальний» космічний корабель SpaceX Crew Dragon.

Астронавти NASA
Астронавти NASA Бутч Вілмор і Суні Вільямс готуються до своєї місії в симуляторі космічного корабля Starliner у космічному центрі Джонсона в Х’юстоні. Фото: NASA

Суні Вільямс продемонструвала професіоналізм, прийнявши нову роль у складній ситуації. Вона подякувала своїм колегам за підтримку та злагоджену роботу в умовах непередбачуваних обставин. Вільямс підкреслила, що експедиція навчила команду бути гнучкими й адаптивними, навіть коли плани змінювались.

Проблеми з кораблем Starliner, включно з несправностями програмного забезпечення, двигунів та витоками гелію, зірвали ротацію екіпажу NASA і Boeing. Це стало великою невдачею для обох організацій, змушуючи їх переглянути свої плани. Наразі місія повернення Вільямс і Вілмора покладена на Crew Dragon від SpaceX, який поверне їх додому в лютому 2025 року.

Раніше ми повідомляли про те, як почуваються застряглі у космосі астронавти.

Астрономи підозрюють наявність газового гіганта у близького білого карлика
Розпад темної матерії міг допомогти народитися надмасивним чорним дірам
Атмосфера Марса опинилась у пастці всередині гірських порід
Китай показав скафандр для висадки на Місяць
Теорія утворення Місяця може виявитися неправильною
Нештатне сходження з орбіти: SpaceX тимчасово призупинила польоти Falcon 9
Майбутнє Землі: чи переживе наша планета смерть Сонця?
11 вересня в Арктиці спостерігалася мінімальна кількість льоду