Астроентузіаст знайшов «пропущений» супутник зорі

Професійні астрономи підтвердили існування раніше невідомого супутника молодої сонцеподібної зорі BD+60 1417. Особливість знахідки полягає в тому, що вона була виявлена добровольцем, який бере участь у проєкті Backyard Worlds: Planet 9.

Знімки зорі BD+60 1417 та її супутника. Джерело: Léopold Gramaize

Проєкт Backyard Worlds: Planet 9 був ініційований 2017 року. Він розрахований як на професійних астрономів, так і астроентузіастів. Його учасники переглядають інфрачервоні знімки неба, зроблені під час місії NEOWISE. Їхньою метою є пошук об’єктів, що повільно переміщаються і можуть перебувати як в околицях Сонячної системи, так і за її межами.

Backyard Worlds: Planet 9 дуже успішний проєкт. Загалом до ініціативи приєдналося понад 150 тисяч осіб. Їм вдалося ідентифікувати кілька тисяч небесних тіл, включаючи ультрахолодні коричневі карлики та білі карлики з кільцями. Нещодавно список знахідок поповнився ще одним найменуванням. У процесі вивчення знімків BD+60 1417 учасник проєкту Йорг Шуманн звернув увагу на невідомий об’єкт на околицях зорі та повідомив про нього астрономам.

Під час подальшої перевірки, виконаної на телескопах у Каліфорнії та Гаваях, астрономи підтвердили, що обидва об’єкти гравітаційно пов’язані й Шуманну справді вдалося знайти супутник BD+60 1417. Його маса оцінюється в 10-20 мас Юпітера. Отже, цей об’єкт може бути як ультрамасивним газовим гігантом, так і коричневим карликом.

Що цікаво, раніше вчені вже вивчали BD+60 1417, але пропустили її компаньйона. Це пов’язано з тим, що вони досліджували лише близькі околиці зорі, у той час як знайдений Шуманном об’єкт перебуває на відстані 1600 а.о. від світила (це у 53 рази більше, ніж дистанція між Землею та Нептуном). За словами астрономів, знахідка може мати важливе значення для розуміння еволюції зоряних систем.

Нагадаємо, що зовсім недавно іншому астроентузіасту з Італії вдалося відкрити нову галактику.

Долучайтесь: https://t.me/ustmagazine