Астероїд Діморф виявився абсолютно сухим

Вчені, які працюють із Дуже великим телескопом у Чилі, як слід роздивилися уламки, що утворилися після зіткнення апарата DART з астероїдом Діморф. Виявилося, що в його складі практично відсутня вода.

Астероїд Діморф
Астероїд Діморф. Джерело: NASA/Johns Hopkins APL

Спостереження за астероїдом Діморф

Астрономи, які працюють з інструментом MUSE, що встановлений на Дуже великому телескопі (VLT) в Чилі, повідомили результати своїх спостережень уламків, які були викинуті з астероїда Діморф, коли 26 вересня минулого року апарат DART врізався в нього.

Основною метою місії DART було вивчення можливості відхилення траєкторії небесних каменів, для чого й обрали астероїд Діморф, що обертається навколо спільного центру мас зі своїм компаньйоном Дідимом. З цією місією апарат впевнено впорався. Але це також дало можливість вченим зазирнути всередину цих небесних тіл.

Частинки, з яких складається викид

Дослідження MUSE показали, що уламки астероїда достатньо сильно різняться за розміром. За словами дослідників, спочатку після удару утворився конус викиду, а потім спостерігався «хвіст» з уламків.

За спостереженнями вчених, світло, відбите від дрібніших частинок, зміщене у синю область спектра, а від більших — у червону. І початковий конус уламків після зіткнення з DART був значно синішим за «хвіст», який спостерігався пізніше.

Це свідчить про те, що спочатку було викинуто чимало дрібних частинок, які потім під дією сили тяжіння астероїда та тиску сонячного вітру впали на його поверхню. Більші ж уламки почали поступово віддалятися, утворивши «хвіст».

Діморф виявився сухим

Найнесподіваніший результат досліджень, здійснених MUSE, полягає в тому, що серед уламків спектрограф так і не виявив слідів води у жодному вигляді. У 2009 році вода була знайдена у дуже схожому «хвості» астероїда Феміда. Тоді встановили, що під її поверхнею криється шар криги.

Багато хто навіть був переконаний, що у більшості чи навіть усіх астероїдів поблизу Землі є подібний прихований шар криги. Це добре узгоджувалося з теорією про те, що саме вони занесли цю найважливішу для життя речовину на Землю. Але Діморф показав, що принаймні для частини небесних каменів це припущення неправильне.