Американські військові фінансують розробку орбітального десантування вантажів

Збройні сили США нещодавно передали стартапам Inversion Space та Outpost Space 100 млн доларів на розробку багаторазової системи повернення з орбіти. По факту, йдеться про розробку системи десантування вантажів з орбіти у точно встановлену точку на поверхні Землі.

Десантування з орбіти
Десантування з орбіти. Джерело: spacenews.com

Система повернення вантажів з орбіти

Нещодавно стало відомо, що американські військові дуже цікавляться розробкою систем повернення вантажів з орбіти Землі. Вони навіть профінансували роботу двох стартапів Inversion Space та Outpost Space на загальну суму у понад 100 млн доларів, які займаються цією темою.

Задача повернення апарата з орбіти на Землю не така проста, як може здатися. Треба погасити швидкість, яку він має, і зробити це треба переважно шляхом тертя об повітря. А це означає, що необхідно створити тепловий щит, завдяки якому корисне навантаження не згорить під час цього процесу. Ну і, звичайно, потрібні парашути чи реактивні двигуни, аби забезпечити м’яку посадку.

Саме розробкою усього цього для важливих вантажів і займаються у двох зазначених компаніях. Військові профінансували їхню роботу в межах програми Strategic Funding Increase (STRATFI). Раніше по ній видавали відносно невеликі суми грошей (по 15 млн доларів), але тепер їх виділили набагато більше.

Inversion Space отримала 71 млн доларів. Основний напрям роботи компанії — повернення з орбіти вантажів, які перед тим можуть перебувати у космосі протягом багатьох місяців. Outpost Space же здійснює розробки, які забезпечуватимуть повернення вантажів гіперзвукових апаратів, і їм на це виділили 33,2 млн доларів.

Чому військових цікавить орбітальне десантування

Американських військових системи повернення вантажів з орбіти цікавлять не просто так. Звичайно, що офіційно переважно йдеться про супутники та результати експериментів, які треба доправити цілими на Землю для подальшого вивчення в лабораторії.

Але при цьому вони ставлять перед розробниками задачу забезпечити багаторазовість використання капсул та посадки у точно визначеному районі. Усе це наводить на думку, що мова насправді про десантування важливих вантажів з орбіти.

В американських військових справді є така програма. Вона називається Rocket Cargo і передбачає доставлення вантажів на великі відстані за допомогою ракет. Вона дійсно могла б забезпечити переправлення кількох сотень кілограмів вантажу, наприклад, зі США до України лише за кілька десятків хвилин після старту, але поки що лишається виключно теоретичною.

За матеріалами spacenews.com