ALMA зазнімкувала «галактику-змію»

Представлене зображення було отримано за допомогою комплексу радіотелескопів ALMA, а також Дуже Великого телескопа ESO (VLT). Зовні воно чимось нагадує змію, згорнуту в кільця. Але насправді це об’єкт далекого космосу — а точніше, спіральна галактика NGC 1087.

Галактика NGC 1087. Джерело: ESO/ALMA (ESO/NAOJ/NRAO)/PHANGS

NGC 1087 розташована на відстані 80 млн світлових років від Землі у напрямку сузір’я Кита. Як і наш Чумацький Шлях, вона має перемичку — але вона зовсім невелика в порівнянні з іншими спіральними галактиками. Інша відмінна риса NGC 1087 — це вкрай невелике ядро. Наразі астрономам невідомо, із чим пов’язана подібна структурна особливість галактики.

Як ми вже відзначили, зображення ALMA є комбінацією знімків, зроблених на різних довжинах хвиль. Червоний колір відповідає хмарам холодного молекулярного газу, з якого потім утворюються зорі. Їхні зображення були отримані ALMA. Блакитні області на задньому плані — це скупчення старіших, вже сформованих світил. Їх зазнімкував VLT.

Знімок NGC 1087 був зроблений у рамках проєкту PHANGS (Physics at High Angular resolution in Nearby GalaxieS). Його учасники виконують спостереження прилеглих галактик з високою роздільною здатністю на телескопах, які фіксують випромінювання у різних діапазонах електромагнітного спектра. Це дозволяє дізнатися про фізичні властивості світил, газу та пилу в галактиках. Порівнюючи отримані, таким чином дані, астрономи намагаються зрозуміти, що активує, прискорює або гальмує народження нових зір.

Ви також можете почитати про дивовижні ударні хвилі, які виникли при зіткненні двох галактичних скупчень.