ALMA виявив 800 зародків гігантських зір

Використовуючи комплекс радіотелескопів ALMA, міжнародна команда астрономів виявила понад 800 «зоряних зерен», розташованих у масивних газопилових хмарах. Ця знахідка має величезне значення для кращого розуміння процесу формування зір високої маси, які є важливою ланкою у створенні будівельних цеглинок життя.

Зазнімковані ALMA хмари, всередині яких формуються гігантські зорі. Джерело: ALMA (ESO/NAOJ/NRAO), K. Morii et al.

Відкриття було зроблено під час вивчення 39 масивних космічних хмар, також відомих як інфрачервоні темні хмари (IRDC). Вважається, що вони слугують живильним середовищем для світил великої маси.

Завдяки своїй неперевершеній чутливості та роздільній здатності, ALMA вдалося виявити понад 800 ядер молекулярних хмар, які в майбутньому дадуть початок новим зорям. На сьогодні це найбільша подібна вибірка з усіх, коли-небудь знайдених астрономами.

Дивно, але за підрахунками дослідників, 99% зі знайдених ядер не володіють масою, яка зазвичай вважається необхідною для утворення зір-гігантів. Це вказує на те, що вони можуть формуватися за іншим сценарієм, ніж маломасивні світила. Астрономи також припускають, що щільність ядра, а не його загальна маса, може бути вирішальним фактором у запуску процесу формування масивної зорі. Воно може рости більш ефективно, поступово накопичуючи навколишній матеріал.

Знахідка ALMA дає змогу зробити ще один крок на шляху кращого розуміння, як саме формуються гігантські зорі. Це питання дуже цікавить астрономів, адже в надрах таких світил синтезуються важкі елементи, без яких життя на нашій планеті ніколи не змогло б сформуватися.

Ви також можете почитати про те, як астрономи виявили чорні діри, що перебувають на порозі злиття.

За матеріалами https://almaobservatory.org