1,1 мільйона кілометрів за 10 днів: NASA опублікувала постер місії Artemis II

З нагоди 55-ї річниці першої висадки людини на Місяць NASA опублікувала постер. Він присвячений майбутній місії Artemis II, під час якої вперше з 1972 року люди залишать околиці нашої планети й вирушать у подорож до іншого небесного тіла.

Екіпаж місії Artemis II

Місія Artemis II запланована на вересень 2025 року. Її екіпаж складається з чотирьох астронавтів. Три з них представляють NASA. Це командир Грегорі Вайсман, пілот Вікторія Гловер і фахівець місії Христина Кук. Спеціаліст місії Джеремі Хансен є співробітником Канадського космічного агентства.

Постер місії Artemis II. Джерело: NASA

Для запуску Artemis II буде використана надважка ракета SLS. Днями її центральний блок доставили на мис Канаверал. Надалі до нього буде додано пару твердопаливних прискорювачів і другий ступінь, після чого ракета пройде низку тестів, покликаних засвідчити її готовність до польоту.

План польоту місії Artemis II

Нещодавно NASA також опублікувала детальний план польоту Artemis II. Корабель Orion з чотирма астронавтами буде виведений на початкову еліптичну орбіту з параметрами 185 на 2250 км. Після одного витка навколо Землі, інженери перезапустять другий ступінь SLS. Він підніме апогей орбіти Orion до позначки в 74 тисячі км. Це вдвічі вище орбіт геостаціонарних супутників. Після завершення маневру, Orion відокремиться від SLS.

План польоту місії Artemis II. Джерело: NASA

Щоб зробити один виток по новій орбіті, Orion знадобиться 23,5 години. Астронавти використають цей час для перевірок усіх систем, а також тренувань. Другий ступінь SLS стане їм мішенню для відпрацювання операції зближення, яку проводитимуть у ручному режимі. Демонстрація дасть змогу отримати дані про експлуатаційні характеристики Orion і досвід, які неможливо отримати на Землі. Ці дані стануть у пригоді під час наступної місячної місії Artemis III, під час якої астронавти здійснюватимуть стикування та розстикування на навколомісячній орбіті.

Після завершення цієї фази, астронавти активують двигуни Orion і переведуть корабель на траєкторію вільного повернення навколо Місяця. Корабель облетить навколо супутниці нашої планети без виходу на її орбіту, подібно до того, як це колись робили радянські «Зонди» і «Аполлон-13». Дистанція мінімального зближення з Місяцем становитиме 7400 км.

Після обльоту, гравітація Землі притягне Orion, тож екіпажу не потрібно буде перезапускати його двигун. Через чотири дні капсула з екіпажем увійде в земну атмосферу та приводниться в Тихий океан. Загальна тривалість польоту становитиме десять днів, за які Orion пролетить дистанцію в 1,1 млн км.