Запуск Starliner знову відклали. Коли він полетить у космос, наразі невідомо

Довгоочікуваний старт нового космічного корабля Starliner, призначений на 25 травня, знову відклали. Коли тепер Суніта Вільямс та Баррі Вілмор мають опинитися в космосі, наразі невідомо. Інженери продовжують розбиратися з технічними несправностями.

Starliner готується до старту

Старт Starliner знову скасований

Запуск нового космічного корабля CST-100 Starliner, запланований на суботу 25 травня, не відбудеться. Тож астронавти Суніта Вільямс та Баррі Вілмор не зможуть на початку наступного тижня опинитися на Міжнародній космічній станції. Про все це фахівці NASA повідомили в ніч з 21 на 22 травня.

Конкретна причина нової затримки не оголошується. Проте відомо, що останніми тижнями інженери займалися системою подачі рідкого гелію. За словами представників NASA, вони протягом кількох днів розбиралися із системою, але їм потрібний додатковий газ.

Гелій — негорючий газ, тому ніхто не очікує, що через несправність станеться вибух. Проте він використовується на Starliner для виконання маневрів на орбіті, й для справної роботи потрібний певний тиск. Отже, технічні проблеми можуть призвести до зриву всього плану польоту.

Проблеми з місією

Найгірше ж для NASA та Boieng в усій цій історії те, що наразі лишається невідомим, коли ж тепер має полетіти в космос Starliner. Він вже двічі там бував, але без екіпажу. Першого пілотованого старту всі чекають вже багато місяців. Успішна місія має не лише розширити можливості США у транспортуванні астронавтів на МКС, а й допомогти авіабудівному гіганту впоратися з внутрішніми проблемами.

Ще 6 травня всі були впевнені, що Вільямс та Вілмор вже вночі опиняться в космосі. Однак буквально за дві години проблема з одним із клапанів примусила зупинити підготовку. Були сподівання, що це не затримає місію більше, ніж на добу.

Проте політ відклали спочатку на 10 травня, потім на 17-те, а далі на 21-ше. І ось, нарешті, остаточною датою обрали 25 травня. Коли ж тепер полетить корабель, вже зовсім незрозуміло. І це погано для всіх зацікавлених сторін.

Увесь цей час Суніта Вільямс та Баррі Вілмор перебувають у передстартовому карантині. Поки що про те, що вони виходять з нього, не повідомлялося. Схоже, що в NASA зберігають надію здійснити довгоочікуваний запуск уже найближчим часом.

Початок кінця: Hubble зазнімкував молекулярну хмару