Зоряні треки над обсерваторією Параналь

Наша Земля не тільки рухається навколо Сонця по еліптичній орбіті, але й обертається навколо своєї осі. Через це нам здається, що зірки та планети описують широкі дуги навколо полюса світу на небесній сфері. Їх ще називають зірковими треками.

Зоряні доріжки над вершиною гори Серро Параналь. Джерело: ESO/F. Campues

Цей знімок був зроблений штатним фотографом Європейської Південної обсерваторії. Він демонструє зоряні треки над горою Серро Параналь. На ньому ми бачимо дорогу, що веде до вершини, та два з чотирьох основних інструментів (юнітів) Дуже великого телескопа (VLT ESO).

Але це ще не все. На фото також зображений помаранчевий промінь, що простягається нічним небом. Це слід від лазера, встановленого на одному з блоків VLT. Він освітлює шар атомарного натрію в верхній атмосфері, створюючи так звану штучну зірку. Лазери є частиною системи адаптивної оптики унікального інструменту. Порівнюючи еталонні та реальні параметри штучної зірки, комп’ютер може розрахувати картину атмосферної турбулентності в її напрямку та компенсувати її, змінюючи форму вторинного дзеркала телескопа.

За матеріалами: https://www.eso.org