Зоря-комета: Дуже Великий телескоп зазнімкував незвичайний об’єкт у туманності Оріона

Представлене зображення може спочатку поставити в глухий кут. Це комета? Метеор? Космічний корабель? Насправді це молода зоря. Але чому вона має таку незвичайну форму?

Зоряна система 177-341 W. Джерело: ESO/M. L. Aru et al.

Новонароджені зорі оточені газопиловими дисками. Їхня речовина служить будматеріалом для екзопланет. Якщо поблизу з такими новонародженими системами є інші дуже яскраві та масивні зорі, їхнє світло нагріває диски, позбавляючи їх частини матеріалу.

Саме це і сталося з розташованою в туманності Оріона зорею 177-341 W. Вплив випромінювання іншого світила (воно розташоване за межами кадру в правому верхньому кутку) призвів до утворення в її протопланетному диску характерної яскравої структури, форма якої нагадує цибулю. Хвіст, що тягнеться від зорі до нижнього лівого кута, складається з матеріалу, що виноситься. Астрономи іноді образно називають подібні іонізовані протопланетні диски прогалинами.

Знімок 177-341 W був зроблений за допомогою встановленого на Дуже Великому телескопі мультиспектрометра MUSE. Кольори відповідають різним хімічним елементам, таким як водень, азот, сірка та кисень.

Але це лише мала частина зібраних MUSE даних, який робить тисячі знімків на різних довжинах хвиль одночасно. Це дає змогу астрономам вивчати фізичні властивості протопланетних дисків у найдрібніших деталях, включно з кількістю маси, яку вони втрачають. Отже, вони дізнаються про те, як саме відбувається процес формування зір і планетних систем.

Раніше ми розповідали про те, як Христос-Спаситель поклав Місяць на свої плечі.

За матеріалами ESO