Зонд PSP побив власний рекорд

29 квітня зонд PSP (Parker Solar Probe) пройшов свій восьмий перигелій. Це зближення стало рекордним: апарат пролетів з відривом 10,4 млн км (0,07 а.о.) від сонячної поверхні, а його геліоцентрична швидкість перевищила 532 тис. км/год (147 км/c). Отже, PSP побив своє власне досягнення, встановлене минулого року.

Parker Solar Probe в уявленні художника. Джерело: NASA / Johns Hopkins APL / Steve Gribben

Рекорд став можливим завдяки маневру, виконаному PSP на околицях Венери в лютому цього року. Апарат використовував гравітацію другої планети, щоб зменшити перигелій своєї орбіти та підібратися ближче до нашого світила. Під час знаходження на околицях Сонця інструменти зонда здійснювали вимірювання характеристик сонячної плазми та магнітних полів. Після завершення фази зближення він повинен знову вийти на зв’язок із Землею та приступити до передачі зібраної інформації.

Але це ще далеко не межа. План місії передбачає, що найближчими роками PSP виконає три гравітаційні маневри у Венери, завдяки яким до кінця 2024 року має вийти на фінальну, 88-денну орбіту з перигелієм, що лежить на відстані всього 6,2 млн км від сонячної поверхні. На такій дистанції теплозахисний екран апарата розігріватиметься до температури 1370 ° C, приблизно втричі вище, ніж температура освітленої сторони Меркурія.

За матеріалами https://blogs.nasa.gov