Зонд DART вирушить на перехоплення астероїда

24 листопада з бази ВПС США Ванденберг відбувся успішний запуск зонда DART. Він розвинув другу космічну швидкість і залишив околиці Землі, попрямувавши на перехоплення своєї мети — 160-метрового астероїда Діморф (Dimorphos), який є супутником більшого астероїда Дідім (65803 Didymos). Мета місії полягає у перевірці можливості змінити орбіту малого тіла шляхом контрольованого тарана.

Зустріч DART із Діморфом відбудеться 2 жовтня 2022 року на відстані 11 млн км від Землі. 500-кілограмовий апарат вріжеться в астероїд на швидкості 6,6 км/с. За зіткненням та його наслідками спостерігатимуть радари та мережа наземних обсерваторій. Ще одним учасником події стане італійський кубсат LICIA Cube. Він відокремиться від DART за кілька днів до зіткнення та зазнімкує момент влучення.

У 2027 році Діморф та Дідім також відвідає європейський зонд Hera. Він сфотографує кратер, що утворився, а також проведе комплексне вивчення обох малих тіл. Ці дані доповнять результати, отримані під час наземних спостережень, а також допоможуть астрономам краще зрозуміти властивості та еволюцію подвійних астероїдів.

Схема місії DART. Джерело: NASA/Johns Hopkins Applied Physics Lab

За словами адміністратора NASA Білла Нельсона, він запрошував відвідати запуск DART Брюса Вілліса, який зіграв головну роль у фільмі «Армагеддон», присвяченому знищенню астероїда, що загрожує Землі. Але актор відмовився від цієї пропозиції.

Також варто зазначити, що DART став першим апаратом NASA, відправленим Falcon 9 у міжпланетний простір. Крім того, це перший випадок, коли для запуску міжпланетної місії використовувався перший ступінь, який уже побував у космосі. Для ступеня з бортовим номером B1063 це був третій політ. Після відділення він здійснив успішну посадку на автономну баржу в Тихому океані.