Знайдено великий об’єкт, пов’язаний із хмарою Оорта

19 червня сайт Центру малих планет опублікував звіт про відкриття об’єкта з дуже незвичайнми характеристиками. Він може бути найбільшим відомим нам небесним тілом, пов’язаним із хмарою Оорта.

Об’єкт 2014 UN271. Джерело: Pedro Bernardinelli / DES Survey

Об’єкт, що отримав позначення 2014 UN271, був виявлений астрономами Педро Бернардінеллі та Гері Бернстайном при повторному аналізі архіву зображень, отриманих у рамках огляду DES (Dark Energy Survey) між 2014 і 2018 роками. Зараз він знаходиться на відстані 20 а.о. від Землі та пройде перигелій своєї орбіти (10,5 а.о.) на початку 2031 року.

Орбітальний нахил 2014 UN271 становить 95,4°, а ексцентриситет сягає 0,99. Розрахунки показують, що афелій орбіти об’єкта розташований на відстані 39,4 тис. а.о. від Сонця. Візит до внутрішньої Сонячної системи змінить орбітальні характеристики тіла. Величина його афелія зросте до 54,6 тис а.о. (0,86 світлового року), а період збільшиться з 3 до 4,5 мільйонів років. Таким чином, 2014 UN271 буде проходити через внутрішню частину хмари Оорта. Це назва гіпотетичної сферичної області Сонячної системи, що є «резервуаром» довгоперіодичних комет.

2014 UN271 відзначається не тільки своєю орбітою, але й фізичними характеристиками. За початковими оцінками астрономів, його розмір становить від 130 до 370 км (можливо, його навіть варто буде вважати карликовою планетою). Досі у нього не помічали жодних слідів коми, але не виключено, що при наближенні до Сонця об’єкт почне демонструвати кометну активність.

За матеріалами: https://nplus1.ru