Знайдено 45 кандидатів у супутники Юпітера

Наприкінці минулого року астрономи повідомили про відкриття 20 нових супутників Сатурна. Отже, загальна кількість відомих «компаньйонів» шостої планети збільшилася до 82, і вона перевершила за цим показником Юпітер, чиє супутникове сімейство складається з 79 місяців.

Юпітер і Європа. Джерело: NASA/Kevin Gill

Але, судячи з усього, скоро Юпітер зможе повернути собі статус володаря найчисленнішого супутникового сімейства в Сонячній системі. Під час недавнього аналізу архівних знімків околиць газового гіганта, зроблених Канадсько-франко-гавайським телескопом CFHT (обсерваторія Мауна Кеа, Гавайські острови), команда канадських астрономів виявила 45 кандидатів у супутники планети.

Усі знайдені об’єкти є ретроградними — напрямок їхнього руху планетоцентричною орбітою не збігається з напрямком осьового обертання Юпітера. Отже, ці тіла не сформувалися разом із планетою, а захоплені її гравітацією в пізніші епохи. Також варто згадати, що всі супутникові кандидати мають невеликі розміри: їхній поперечник не перевищує 800 м.

Щоб упевнитися в тому, що всі виявлені об’єкти дійсно обертаються навколо Юпітера, необхідні довготривалі спостереження за допомогою оглядових наземних телескопів нового покоління — наприклад, таких, як обсерваторія Віри Рубін. Після підтвердження їхнього статусу розмір супутникового сімейства газового гіганта перевищить сотню місяців. При цьому в реальності їхня загальна кількість може бути набагато більшою. Згідно з новою оцінкою, найбільша планета повинна мати більш ніж 600 ретроградних супутників, розмір яких перевищує 400 м.

За матеріалами https://arxiv.org