Зірки Малої Магелланової Хмари

На представленому зображенні, отриманому телескопом Hubble видно розсип світил, що водять до складу розсіяного скупчення NGC 330, розташованого на відстані 180 тисяч світлових років від Чумацького Шляху в галактиці Мала Магелланова Хмара.

Розсіяне скупчення NGC 330 (фото Hubble). Джерело: ESA/Hubble, NASA, J. Kalirai, A. Milone

Розсіяні скупчення складаються з кількох сотень або тисяч світил, утворених із однієї гігантської молекулярної хмари. Вони мають приблизно однаковий вік і хімічний склад, але з’єднані між собою відносно слабкими гравітаційними силами. Через це в процесі обертання навколо галактичного центру завдяки взаємодії з іншими об’єктами такі скупчення поступово розпадаються і їхні зірки стають частиною нормального населення Галактики.

Фото телескопа Hubble демонструє не тільки скупчення, але й деякі технічні особливості роботи цього інструмента. Якщо придивитися, можна побачити, що зірки на картинці оточені своєрідними «хрестиками» — так званими дифракційними променями. Це характерний оптичний ефект, що часто спостерігається на зображеннях, отриманих телескопами-рефлекторами. Він виникає через дифракцію світлового потоку на розтяжках, що підтримують вторинне дзеркало.

За матеріалами: https://esahubble.org