Життя може існувати на планетах, схожих на Татуїн

Рідна планета Люка Скайвокера з космічної опери «Зоряні війни» — це наукова фантастика. Але навіть у таких вигаданих світах можна знайти щось із реального життя. Вчені вважають, що планети, схожі на Татуїн, які обертаються навколо подвійних зір, можуть стати нашим найкращим вибором у пошуках придатних для життя планет за межами Сонячної системи.

Планети з подвійними Сонцями, такі як цей гіпотетичний світ Татуїн
Планети з подвійними сонцями, такі як цей гіпотетичний світ Татуїн, можуть становити основну частину придатних для життя світів у Всесвіті. Зображення: Pexels

Парні зорі зустрічаються дуже часто у Всесвіті. У більшості з них навіть існують планети. Навколо подвійних систем може обертатися набагато більше планет, ніж навколо таких одиноких світил, як наше Сонце. Але досі ніхто не мав чіткого уявлення про те, чи можуть бути такі світи сприятливими для життя. Нове комп’ютерне моделювання показує, що в багатьох випадках у таких подвійних системах може зародитись та існувати життя. Результати такого дослідження були продемонстровані на зустрічі Американського астрономічного товариства минулого місяця.

Землеподібні планети, що обертаються навколо деяких подвійних зір, можуть залишатися на стабільних орбітах принаймні мільярд років. Такої стабільності було б цілком достатньо, щоб дозволити життю розвиватись та еволюціонувати, за умови, що на планетах будуть комфортні умови: не надто спекотно чи холодно.

12,5% ймовірних «живих» планет

Дослідники провели симуляцію 4000 конфігурацій подвійних зір, навколо кожної з яких обертається планета, схожа на Землю. Потім вчені відстежували рух планет упродовж мільярда років симуляції, щоб побачити, чи залишаться вони на орбіті протягом тих часових масштабів, які могли б зародити життя. В багатьох випадках планети були або поглинуті однією із зір, або викинуті з їхнього гравітаційного впливу. Решта залишались на достатньо стабільних орбітах кілька мільярдів років. З 4000 планет, які змоделювала команда, приблизно 500 підтримували стабільні орбіти, які утримували їх у «зоні проживання» принаймні 80% часу свого існування.

Погляд на подвійні зорі у небі вигаданого Татуїну із "Зоряних війн"
Погляд на подвійні зорі у небі вигаданого Татуїна із «Зоряних війн»

«Можливість існування стабільних і придатних для життя планет у подвійних зоряних системах є актуальною проблемою — говорить астрофізик із Пенсільванського університету Джейсон Райт. — На момент виходу першого фільму «Зоряних війн» ми не знали жодної планети за межами Сонячної системи. Тепер ми знаємо, що їх багато і більшість з них обертається навколо подвійних зір».

Раніше ми розповідали про те, що ми почуємо на інших планетах.