Завершене встановлення приладів на телескоп Euclid

Інженери компанії Airbus Defence and Space завершили встановлення наукових інструментів на космічний телескоп Euclid. Наступним етапом стануть комплексні випробування, які мають продемонструвати готовність апарата працювати в умовах відкритого космосу.

Складання телескопа Euclid. Джерело: Airbus Defence and Space

Euclid є частиною наукової програми ESA Cosmic Vision. Він призначений для вивчення історії розширення Всесвіту, формування його великомасштабних структур, а також розподілу темної матерії та темної енергії. Для цього телескоп повинен буде здійснювати високоточні виміри червоних зсувів далеких галактик (у радіусі до 10 млрд світлових років від Чумацького Шляху). Уточнені дані про зв’язок червоного зміщення та відстані допоможуть астрономам краще розібратися в тому, як Всесвіт набув свого нинішнього вигляду.

Відповідно до класифікації ESA, місія Euclid належить до категорії M (скорочено від «medium», тобто «середній»). Її бюджет становить 500 млн євро без урахування вартості ракети-носія. Головне дзеркало телескопа має діаметр 1,2 м. Він обладнаний двома науковими інструментами — 600-мегапіксельною камерою VIS, здатною отримувати зображення на довжинах хвиль від 550 до 920 нм, та інфрачервоним спектрометром NISP.

Обсерваторія Euclid в уявленні художника. Джерело: SA/ATG medialab

Запуск телескопа запланований на липень 2022 року. Космічний апарат масою 2160 кг займе робочу позицію у точці Лагранжа L₂ системи «Сонце-Земля». Його номінальний термін служби має становити шість років.