Запуск японського марсіанського зонда відклали до 2026 року

Представники японської космічної агенції (JAXA) повідомили, що запуск зонда Martian Moons eXploration (MMX) відкладений до 2026 року. Причиною цього стала ситуація довкола ракети H3, яка мала вивести апарат у космос.

Зонд MMX
Зонд MMX. Джерело: JAXA

Запуск японської місії MMX відкладається

JAXA повідомила, що запуск зонда, який мав досліджувати Марс та його супутники, перенесений на 2026 рік. Саме тоді знову відкриється вікно для старту до Червоної планети.

Раніше очікувалося, що місія Martian Moons eXploration, або MMX, стартує вже у вересні 2024 року. Він мав майже рік подорожувати в космосі й дістатися Червоної планети у серпні 2025-го. Після цього мала б розпочатися його трирічна місія, а 2029 року він мав повернутися на Землю.

MMX — це космічний апарат вагою близько 4000 кг, на якому встановлений набір інструментів для дослідження Марса та двох його маленьких супутників — Фобоса та Деймоса. Також на борту є невеликий ровер, спільно розроблений французькою космічною агенцією (CNES) та їхніми колегами з DLR для дослідження Фобоса.

Основна місія MMX — приземлитися на Фобос і зібрати зразки для повернення на Землю. Науковці планують проаналізувати зразки, щоб визначити, чи Фобос і, ймовірно, Деймос утворилися в результаті зіткнення великого об’єкта з Марсом, чи це невеликі астероїди, які були захоплені тяжінням планети.

Ракета H3

Проте тепер усі ці плани мають бути переглянуті. У JAXA не приховують, що принаймні частково причиною цього є ситуація з ракетою H3, яка мала вивести MMX у космос. Це новий носій, який замінить собою ті, що Японія використовує зараз.

H3 мала бути введена в експлуатацію ще кілька років тому. Проте перші два її польоти сталися тільки 2023-го. Обидва вони виявилися невдалими. Зараз у JAXA оголосили, що нова спроба запуску H3 відбудеться в лютому 2024 року.

Проте, навіть якщо вона буде вдалою, довірити марсіанський зонд новій ракеті вчені не готові. Вони заявляють, що провести всі необхідні тести безпеки до вересня просто не встигнуть. Тож на Землю зразки з Фобоса прилетять не раніше 2031 року.

За матеріалами spacenews.com