Запуск місії IXPE перенесено через коронавірус

Пандемія коронавірусу COVID-19 мала серйозний вплив на ряд космічних програм та міжпланетних місій. До списку порушених нею проєктів потрапила обсерваторія IXPE (Imaging X-ray Polarimetry Explorer). Ще недавно її запуск був намічений на травень 2021 року. Проте, згідно з недавньою заявою представників NASA, тепер його дата буде серйозно скоригована.

Обсерваторія IXPE (Концепт). Джерело: NASA

Складання IXPE проводилося в Космічному центрі ім. Маршала. У березні його закрили на карантин, який тривав три місяці. На той момент будівництво космічного апарата було в самому розпалі – фахівці займалися встановленням компонентів дзеркала та наукової апаратури. За словами співробітників центру, це призвело до того, що IXPE стала найбільш «постраждалою» від карантину дослідницькою місією NASA. Через тривалу паузу запуск обсерваторії доведеться перенести. Крім того, вже зараз очевидно, що вимушений простій призведе до подорожчання проєкту.

NASA дала зелене світло місії IXPE на початку 2017 року. Апарат складається із трьох телескопів, призначених для вимірювання ступеня поляризації рентгенівського випромінювання. Його повна маса становитиме близько 340 кг. Обсерваторія займатиметься вивченням активних галактичних ядер, наднових та різних екзотичних об’єктів — таких як пульсари, магнетари та чорні діри. Її планують вивести на 540-кілометрову екваторіальну орбіту із нахилом 0,2°. У такий спосіб конструктори мають намір мінімізувати вплив на бортову наукову апаратуру Південно-атлантичної магнітної аномалії.

До пандемії бюджет місії IXPE становив 188 млн доларів. Ця сума включала вартість розробки та будівництва космічного апарата, пускові витрати й два роки робочих операцій. Контракт на запуск обсерваторії дістався SpaceX. За нього вона отримає 50,3 млн доларів.

За матеріалами https://spaceflightnow.com