Запуск місії DART призначений на 24 листопада

NASA офіційно підтвердила дату старту місії DART (Double Asteroid Redirection Test). Вона вирушить у космос 24 листопада з космодрому на базі ВПС США Ванденберг. Для запуску буде використана ракета Falcon 9.

Апарат DART (концепт). Джерело: NASA/Johns Hopkins APL/Steve Gribben

Головним завданням майбутньої місії є перевірка можливості зміни орбіти малого тіла шляхом кінетичного впливу. Простіше кажучи, вчені хочуть використати апарат як імпактор, розбивши його об поверхню астероїда, після чого вивчити, як зіткнення вплинуло на рух об’єкта.

Метою для «бомбардування» стане 160-метровий астероїд Діморф (Dimorphos), який є супутником більшого об’єкта Дідима (65803 Didymos). DART вріжеться в нього у жовтні 2022 року. Очікується, що удар змінить орбітальну швидкість Діморфа приблизно на 0,4 мм/c. Це, у свою чергу, призведе до зміни його періоду обертання на кілька хвилин.

За зіткненням зонда з астероїдом і його наслідками мають спостерігати радари та низка наземних обсерваторій, а також італійський кубсат LICIACube. Він відокремиться від DART за п’ять днів до зіткнення та сфотографує момент удару. Пізніше до Діморфа буде запущений європейський зонд Hera, який досягне його в 2026 році й ретельно обстежить кратер, що виникне при падінні його попередника, та проведе комплексне вивчення обох тіл системи. Ці дані доповнять результати, отримані під час наземних спостережень, а також допоможуть астрономам краще зрозуміти властивості й еволюцію подвійних астероїдів.

За матеріалами: https://www.nasa.gov