Запуск JWST відбудеться не раніше середини листопада

Запуск космічного телескопа JWST (James Webb Space Telescope) відбудеться не раніше середини листопада цього року. Це підтвердили як представники NASA, так і ESA.

Запуск ракети Ariane 5. Джерело: ESA/CNES/Arianespace – Photo Optique Video du CSG – JM Guillon

На відміну від попередніх перенесень, нинішня відстрочка пов’язана не з самим телескопом, а з ракетою-носієм Ariane 5. Під час двох її останніх місій у лютому і серпні 2020 року сталися проблеми зі скиданням головного обтічника. Це призвело до сильної вібрації, що перевищує допустимі норми. Корисне  навантаження залишилося непошкодженим, проте цей інцидент змусив компанію Arianespace призупинити експлуатацію носія на період розслідування.

У Arianespace повідомляють, що ідентифікували причину проблеми та внесли необхідні зміни в конструкцію головного обтічника. Але затримка в експлуатації носія призвела до зсуву двох наступних комерційних місій, що унеможливлює дотримання поточного графіка запуску JWST, згідно з яким телескоп мав вирушити в космос 31 жовтня.

За словами керівництва місії, тепер запуск JWST відбудеться не раніше середини листопада. Точна дата залежатиме від готовності носія. Наразі запуск Ariane 5 запланований на 27 липня.