Загибель легенди: SpaceX втратила рекордний ступінь Falcon 9

Перший ступінь ракети Falcon 9, який встановив рекорд за кількістю польотів у космос, перекинувся під час транспортування до порту. Про це йдеться в повідомленні компанії SpaceX.

Пуск ракети Falcon 9. Джерело: SpaceX

Ступінь, про який ідеться, мав бортовий номер B1058. Уперше він здійснив політ у травні 2020 року, відправивши до МКС перший в історії корабель Crew Dragon з екіпажем. У межах тієї місії на ступінь нанесли червоний логотип NASA (також відомий як хробак), який використовувала організація в період із 1975 до 1992 року. Відтоді B1058 здійснив ще 18 польотів, що стало рекордом.

Переважно ступінь використовували для виведення партій Starlink, також він відправив до МКС кілька кораблів постачання. Загалом, за час своєї експлуатації B1058 вивів на орбіту 860 супутників загальною масою понад 260 тонн. Його корпус, як і раніше, прикрашав логотип NASA, який, щоправда, добряче закоптився через постійні польоти.

Логотип NASA на ступені B1058. Джерело: Jenny Hautmann

Останній 19-й політ B1058 відбувся 23 грудня. Він успішно вивів на орбіту чергову партію Starink, після чого здійснив посадку на баржу. Однак під час транспортування назад до порту, ступінь перекинувся на платформі через сильний вітер і хвилі. У своєму повідомленні SpaceX не уточнила, чи залишився B1058 на баржі, чи впав у море. Але в будь-якому разі, в його історії поставлено крапку. Компанія також зазначила, що нові ступені Falcon 9 мають модернізовані посадкові опори з можливістю самовирівнювання, що знижує ймовірність повторення таких інцидентів.

Після втрати B1058, у розпорядженні SpaceX є три ступені з порівнянним нальотом, на рахунку яких значиться 17 запусків. Найімовірніше, якийсь із них подолає позначку 20 польотів у космос.