Якого кольору Сонце?

Якщо поставити звичайній людині питання «Якого кольору Сонце?» то, швидше за все, не надто замислюючись, він назве жовтий. Саме такий відтінок ми можемо побачити, коли світило знаходиться високо в небі.

Водночас на світанку та на заході в колірній гамі Сонця починають переважати червоний і помаранчевий кольори. Це пов`язане з особливостями розсіяння сонячного світла у земній атмосфері. Якщо ж вийти за її межі, та ще раз подивитися на Сонце (зрозуміло, з використанням усіх необхідних засобів захисту), то ми побачимо, що воно має білий колір. Саме такий його справжній видимий колір.

Світанок в Африці. Джерело: Tom Post

Когось може збентежити явна суперечність — Сонце має білий колір, проте класифікується астрономами, як жовтий карлик. Але в цьому контексті, «жовтий» визначається результатами фотометрії зорі. Для людського ж ока Сонце виглядає як сліпуча яскрава біла куля. Таким його бачать космонавти під час польотів у космос.

Знімок Сонця з борту МКС. Джерело: NASA

Але жовтий колір Сонця настільки звичний нашому щоденному досвіду, що навіть космічні агенції, на кшталт NASA та ESA, вважають за краще використовувати його для позначення світила на своїх офіційних інфографіках, діаграмах та концептах. Що вже казати, про космічні фільми, серіали та комп’ютерні ігри, де Сонце також зазвичай малюють жовтим кольором.

Світлина Сонця з борта МКС. Джерело: NASA

Як відомо, у майбутньому Сонце перетвориться з жовтого карлика на червоного гіганта. Однак і тут загальновживана назва може ввести нас у легку оману. Температура видимої поверхні червоних гігантів близька до температури спіралі лампи накалювання. Тому для людського ока така зоря здаватиметься не червоною, а скоріше охристо-жовтого відтінку.