Які пригоди чекають на гравця в Approaching Infinity

Комп’ютерна гра Approaching Іnfinity на перший погляд може здатися надзвичайно простою і нецікавою. Адже у ній піксельний космічний кораблик літає двовимірним космосом, а намальовані астронавти ходять планетою, поверхня якої вміщується на одному екрані. Проте насправді це майже нескінченна й неймовірно захоплива пригода.

Комп'ютерна гра Aproaching Іnfinity
Комп’ютерна гра Approaching Іnfinity

Rogue-alike про космос

Чи мріяли ви колись про космічну пригоду? Про те, аби літати Галактикою на власному космічному кораблі, возити товари зі станції однієї інопланетної раси у прихисток іншої, відстрілюватися від піратів з лазера, досліджувати планети, населені дивовижними створіннями, та розгадувати таємниці Всесвіту?

Усе це можливо у комп’ютерній грі Approaching Іnfinity, тобто «Наближаючись до нескінченності». Її реліз відбувся ще 2020 року, проте на Steam вона досі перебуває у ранньому доступі. Не те щоб у ній було щось недопрацьоване, всі фінали цілком доступні вже зараз, просто розробники весь час додають у неї все новий і новий контент і переробляють деякі моменти ігроладу.

Звичайно, космічними пригодами у відкритому світі зараз нікого не здивуєш. Проєктів, подібних до EVE Online та Elite Dangerous, є чимало. Проте всі вони потребують потужних ігрових комп’ютерів і десятки годин для того, аби зануритися у світ та прокачати свого персонажа й корабель.

Графіка у Rogue-alike зазвичай дуже проста, зате вибір можливостей — величезний

Але що робити, якщо хочеться просто сісти й отримати пригоду без необхідності витрачати десятки годин просто на те, аби дістатися цікавих ігрових місць? Розробники Approaching Іnfinity розв’язали цю проблему, зробивши Rogue-alike, або, як їх ще називають, «рогалик». Це така гілка розвитку ігрової індустрії, яка жертвує графікою на користь створення справді складного, цікавого і добре пропрацьованого світу.

Фігурки гравця, супротивників та різноманітне оточення відображаються простими двовимірними картинками-тайлами, які формують ігрове поле. Іноді розробники заходять далі, використовуючи замість них символи з таблиці кодів. Усі описи при цьому треба читати окремо і тренувати уяву.

Усе це робиться заради того, аби отримати можливість генерувати рівні та карти без участі людини щоразу, як гравець починає нову партію. Після того, як гравець створить свого персонажа, сама гра створює для нього унікальний світ, в якому на нього чекають пригоди. Завдяки тому, що зазвичай різних монстрів, рас, класів, предметів та їхніх властивостей у «рогаликах» набагато більше, ніж у середньостатистичній «нормальній» грі, виходять вони надзвичайно великими й різноманітними.

На початку гравцю розповідають про прибуття інопланетян-банкірів

При цьому зазвичай у гравця тільки одне життя й один запис стану партії, який відбувається в момент виходу з програми. Тобто при падінні шкали здоров’я до нуля гине увесь велетенський і унікальний світ, і переграти вже нічого не вдасться. Це вносить у геймплей елемент реальності, який не може забезпечити найсучасніша графіка.

Традиційною тематикою «рогаликів» є фентезійні пригоди у підземеллі, з якого треба щось принести назовні. Проте насправді вони давно вже охопили безліч інших жанрів. Тож творці Approaching Іnfinity вирішили, що цього разу це будуть космічні пригоди.

Початок гри

Гра починається з пропозиції обрати зовнішність та початкові вміння капітана, за якого пропонується пограти, а також корабель, на якому він почне свої пригоди. Вже на цьому етапі кількість комбінацій, які можна обрати, просто величезна. Після цього вам розповідають передісторію цього світу.

На початку гри невеликий корабель знаходиться посеред недослідженого сектора
На початку гри невеликий корабель перебуває посеред недослідженого сектора

Століття тому в космосі існувала Земна Федерація, що об’єднувала багато планет. Потім на історичну сцену вийшла раса банкірів, яка незабаром стала домінувати, а люди почали жити тільки на одній планеті, яку достатньо рідко полишали.

Гравець належить до таких щасливчиків. Колись він завербувався на корабель простим членом екіпажу, потім став офіцером і ось, нарешті, сам отримав звання капітана і власне судно. З того і починаються пригоди.

На екрані видно кораблик на квадратному полі, більшість якого закрита темрявою. Вітаємо у секторі 1! Крім капітана, на кораблі присутні прості члени екіпажу. В майбутньому їх можна буде доповнити офіцерами, кожен з яких має свій клас та навички, які можна розвивати. Також на кораблі присутні обладнання, зброя та трюм, в якому можна розміщувати різноманітні товари.

На станції банкірів можна купити різноманітне обладнання

У міру дослідження сектора 1 гравець буде знаходити найрізноманітніші об’єкти: туманності, що затуляють огляд, астероїдні поля, що ускладнюватимуть шлях, та електромагнітні шторми, що можуть пошкодити корабель. Ще космосом літає чимала кількість кораблів різних рас. Їх можна викликати по радіо. Цікаво, що при цьому вони дадуть відповідь своєю мовою, яку нібито для нас перекладе комп’ютер.

При цьому частина кораблів може виявитися ворожою і з ними доведеться вступити у бій. Він, як і переміщення, відбувається покроково й одночасно для всіх рухомих об’єктів. Звучить примітивно, але насправді реалізовано достатньо захопливо.

Екіпаж корабля

Проте найцікавішим об’єктом на першому етапі є станція банкірів, яка захована десь на карті. Зістикувавшись із нею, гравець отримує можливість поповнити припаси, відремонтувати корабель, найняти екіпаж, купувати й продавати товари, обладнання, зброю та брати квести. Розібравшись зі станцією, можна далі летіти досліджувати сектор. На шляху можуть зустрітися зорі, планети, чорні діри, пульсари й, нарешті, точка виходу в гіперпростір, з якої можна переміщуватися в інші сектори. Проте поспішати туди не варто, адже на одній із планет сектора на гравця чекає ключ до розгадки того, що сталося з людством.

Планетарні пригоди

При підльоті до планети вперше екіпаж досліджує її з орбіти. Повідомляється склад атмосфери, наявні небезпеки й особливості, небезпечні інопланетні тварини та сила гравітації. Після цього на неї можна висаджуватися. Робить це команда з кількох членів екіпажу на шатлі, також до них може приєднатися капітан та офіцери.

Планети в Approacing Infinity бувають кількох типів: схожі на Землю, безатмосферні, токсичні, з високою гравітацією чи розжарені. Є також газові гіганти, але на них висадка неможлива взагалі. На решту екіпаж висаджується у скафандрах і зі зброєю напоготові.

Планетарні пригоди

Сама планета нагадує великий квадрат із тайлів, як і сектор, тільки рясно насичений горами, водою, лавою, деревами, будівлями та багато чим іще. Там же можна зустріти чимало дружніх і не дуже створінь, цінних предметів та артефактів. Усього цього надзвичайно багато, тож кожна висадка — це пригода в пригоді.

А всередині неї може ховатися ще одна, адже це — «рогалик», і під поверхнею можуть бути багаторівневі печери, які теж можна дослідити. При цьому розкривається одна з найцікавіших механік гри — дані. Вони поступово накопичуються у процесі дослідження секторів, планет та печер і їх можна продавати на станціях. Причому ціна на них є змінною. Самі карти планет після 100-відсоткового дослідження також можна продавати, щоправда, при цьому для повторного відвідування вони стають недоступними.

Подальша подорож в Approacing Infinity

У міру того, як гравець подорожує крізь сектори, він дізнається, що світ Approacing Infinity навіть більший, ніж це здавалося на початку. На станціях можна наймати офіцерів, кожен з яких, як і капітан, належить до якогось класу і має навички, які можна розвивати. Тобто до всього у грі є ще й певна рольова система.

Спілкування з інопланетянами-сигорнами

Крім того, тут можна міняти кораблі й взагалі модифікувати їх як завгодно. Були б гроші, які можна заробити не тільки виконуючи місії, але й просто займаючись торгівлею, тобто перевозячи товари між секторами та станціями.

Самі станції, як виявляється, можуть належати різним расам. Так мирні торговці cигорни з радістю визнають вас членом свого стада. Войовничі рептилоїди груфи намагатимуться битися з головним героєм гри на смерть навіть за наявності вкрай дружніх стосунків, просто тому, що люблять цю справу понад усе. А космічні науковці-восьминоги тентакулони навчать, як можна самому створювати обладнання для корабля.

У космосі також весь час з’являються все нові й нові об’єкти. Наприклад, є рештки пошкоджених кораблів, на які можна висадитися. Їх дослідження схоже на відвідування планети, тільки зроблене трохи по-іншому.

Який же rouge-alike без повзання печерами?
Який же rouge-alike без пересування печерами?

Щоразу, як гравцю здається, що він усе про цю гру зрозумів, вона підкидає йому щось новеньке. Таємничі храми, в яких зберігаються артефакти древніх рас, істоти, що живуть прямо в космосі, гігантські структури, що займають цілий сектор.

А ще у грі з’являється політика. Загалом у ній є 10 закінчень і кожне з них потребує виконання квестів певної раси. Проблема в тому, що вони часто суперечать чиїмось інтересам, тож налагоджуючи відносини з однією фракцією, гравець неминуче свариться з іншою. І чим далі, тим насиченішим стає ігровий процес.

Чи варто грати в Approacing Infinity?

За наявності всього вищеописаного, грати в Approacing Infinity надзвичайно просто та приємно. Бо для цього достатньо лише клацати мишкою по екрану. Для симулятора космічних пригод це — небачена розкіш. Зазвичай там треба запам’ятовувати до двох десятків різних клавіш та їхніх комбінацій, інакше діла не буде. Але тут все вирішується через екранний інтерфейс, який хоч і не простий, але цілком зрозумілий.

Дослідження пошкодженого корабля

Ще пригоди у цій грі неймовірно затягують. Бо в кожен конкретний момент часу наш герой має завдання, які треба виконувати, й для цього здійснити буквально кілька дій, які, щоправда, можуть розтягнутися і на пів години. Хоча, зрештою, з виконанням майже будь-якого квесту тут можна не поспішати, а просто літати космосом, воювати з піратами та торгувати.

За мірками більшості «рогаликів», Approacing Infinity досить м’яка гра. Вона не завершується після найменшої помилки. Проте великих краще не припускатися. Бо їх неможливо виправити, й коли ваш герой загине, доведеться грати з самого початку, і цього разу все може бути геть не так, як минулого.