Як озон впливає на клімат екзопланет

Науковці у новому дослідженні прагнуть розгадати загадки атмосфер інших світів. Зокрема, вони встановили, як озон пов’язаний з їхнім кліматом.

Озон може впливати на клімат екзопланет
Озон може впливати на клімат екзопланет. Джерело: phys.org

Дослідження атмосфери найближчої екзопланети

У пошуках життя за межами Сонячної системи нове дослідження заглиблюється в атмосферну динаміку планети Проксима Центавра b, висвітлюючи ключову роль озону у формуванні її клімату. Це дослідження означає великий крок вперед у нашому розумінні придатних для життя екзопланет.

Дослідження під керівництвом доктора Ассафа Хохмана з Інституту наук про Землю імені Фреді та Надін Геррманн при Єврейському університеті в Єрусалимі та його команди дозволило краще зрозуміти атмосферу землеподібних екзопланет. Воно знаменує собою значний стрибок у розумінні придатних для життя світів за межами Сонячної системи.

Поява обсерваторій нового покоління, зокрема космічного телескопа James Webb і сучасних наземних sycnhevtynsd, таких як ELT, LIFE і HWO, відкрила нову еру в дослідженні екзопланет. Саме вони дали можливість краще дослідити Проксиму Центавра b.

Озон та клімат планети

Команда дослідників виявила роль озону у формуванні кліматичної динаміки Проксими Центавра b. Їхні висновки, отримані на основі складних симуляцій комбінованої кліматично-хімічної моделі та останніх досягнень теорії динамічних систем, показують зв’язок між рівнем озону та стабільністю атмосфери.

Ключові висновки дослідження розкривають вплив озону на атмосферні властивості планети. Зокрема, дослідження підкреслює значний вплив цього газу на розподіл атмосферної температури та вітрові патерни. Врахувавши його вплив, команда спостерігала вирівнювання тепла між різними  півкулями планети та шарами у її газовій оболонці. Це вказує на крихкий баланс між її хімічним складом та динамікою клімату.

Крім того, дослідження розкриває основу для розуміння впливу фотохімічних процесів на динаміку клімату екзопланет, відкриваючи двері до глибшого розуміння придатних для життя середовищ за межами Сонячної системи.

Новий етап у дослідженні екзопланет

«Ми стоїмо на порозі нової ери в дослідженні екзопланет, — каже д-р Хохман. — З кожним відкриттям ми на крок наближаємося до розгадки таємниць далеких світів і, можливо, навіть до знаходження ознак життя за межами Землі».

Це дослідження поглиблює наші знання про Проксиму Центавра b і закладає основу для майбутніх досліджень екзопланетних атмосфер. Поширюючи цю концепцію на інші потенційно придатні для життя екзопланети, вчені прагнуть розгадати різноманітний склад атмосфери й кліматичні режими в космосі, що дозволить краще зрозуміти динаміку клімату Землі.