Відео дня: випробування плазмою

Це відео було записане на випробувальному стенді Німецького центру авіації та космонавтики (DLR) в Кьольні. Воно демонструє експеримент з перевірки поведінки компонента космічного апарату під час входження в атмосферу.

Експеримент проводився у плазмововій аеродинамічній трубі. Вона являє собою камеру, де електромагнітне поле нагріває газ, перетворюючи його на плазму, яка потім розганяється до швидкості  кількох кілометрів на секунду. Це дозволяє імітувати умови, що виникають при вході у верхні шари атмосфери Землі. Що стосується тестового об’єкта, то ним став SADM (Solar Array Drive Mechanism), який використовується для управління сонячними панелями і підтримки їх правильної орієнтації.

Такі експерименти проводяться інженерами для кращого розуміння фізики процесу згоряння супутників в атмосфері. Зібрані таким чином дані можуть бути використані для створення нових космічних апаратів, щоб зменшити ризик того, що їхні незгорілі частини завдадуть певної шкоди при падінні на Землю.

Варто зазначити, що спочатку фахівці створили цифрову модель, яка описує поведінку SADM в аеродинамічній трубі. Тільки після цього було проведено натурний тест для перевірки точності моделі та оцінки її придатності для подальшого використання.

За матеріалами: https://www.esa.int