Вчені знайшли теплу екзопланету розміром з Юпітер

TOI-4862 — молода сонцеподібна зоря, розташована на відстані 762 світлових роки від Землі. Біля неї нещодавно знайшли планету, що за своїми розмірами нагадує Юпітер, але при цьому є значно теплішою за Землю.

Екзопланета
Екзопланета. Джерело: Вікіпедія

Відкриття нових екзопланет

Міжнародна команда астрономів повідомляє про виявлення нової молодої й теплої екзопланети, що обертається навколо далекої зорі. Новознайдений інопланетний світ, позначений як TOI-4862 b, або NGTS-30 b, за розміром і масою схожий на Юпітер.

Супутник NASA Transiting Exoplanet Survey Satellite (TESS) вже виявив понад 7100 екзопланет-кандидатів (TESS Objects of Interest, або TOI), з яких 432 були підтверджені на сьогодні. З моменту запуску у квітні 2018 року цей космічний телескоп постійно проводить огляд близько 200 000 найяскравіших зір поблизу Сонця з метою пошуку транзитних екзопланет.

Нещодавно група астрономів на чолі з Метью Беттлі з Женевського університету у Швейцарії підтвердила існування ще одного TOI, за яким спостерігає TESS. Вони виявили транзитний сигнал у кривій блиску TOI-4862 — молодої зорі типу G, розташованої на відстані близько 762 світлових років від нас. Планетарна природа цього сигналу була підтверджена подальшими спостереженнями.

Планета розміром з Юпітер

Нова планета TOI-4862 b має радіус 0,93 радіуса Юпітера, а її маса становить приблизно 0,96 його ваги. Планета обертається навколо своєї зорі кожні 98,3 дня по помірно ексцентричній орбіті (з ексцентриситетом 0,294) на відстані 0,41 а.о. від неї. Через це рівноважна температура TOI-4862 b, ймовірно, коливається від 274 до 500 K.

Материнська зоря TOI-4862 на кілька відсотків менша і менш масивна, ніж Сонце, а її вік оцінюється в 1,1 млрд років. Ефективна температура на поверхні світила становить приблизно 5455 K, а його металічність — на рівні -0,03 dex.

Отримані параметри роблять TOI-4862 b одним із наймолодших теплих юпітерів, відкритих до цього часу. На основі внутрішнього моделювання астрономи виявили, що газовий гігант має масову частку важких елементів 0,23 і збагаченість важкими елементами 20, що підвищує металічність цього тіла порівняно з його материнською зорею.

Підсумовуючи результати, автори дослідження підкреслили унікальність TOI-4862 b, запропонувавши продовжити дослідження цього цікавого позасонячного світу.