Вчені пропонують виробляти добрива з місячного ґрунту

Вчені запропонували влаштовувати на Місяці гідропонні ферми для вирощування рослин. Як добриво пропонується використовувати сам місячний ґрунт.

Система, що перероблятиме місячний ґрунт на добрива
Система, що перероблятиме місячний ґрунт на добрива. Джерело: Solsys Mining

Вирощування рослин та місячний ґрунт

Новий дослідницький проєкт Європейської космічної агенції, яким керує норвезька компанія Solsys Mining, пропонує рішення, яке забезпечить майбутню місячну колонію киснем та харчами. Проєкт Enabling Lunar In-Situ Agriculture by Producing Fertilizer from Beneficiated Regolith покладається на сільське господарство.

Дослідники з Норвезького геотехнічного інституту (NGI) і Центру міждисциплінарних досліджень космосу (CIRiS) доводять, що, окрім азотовмісних сполук, місячний ґрунт має все необхідне для вирощування на ньому рослин. Єдина проблема, яка не дає використовувати реголіт для традиційного сільського господарства, — висока густина, якої він набуває після змочування водою. Корені рослин просто не зможуть пробитися крізь нього.

Гідропоніка на Місяці

Фахівці пропонують використати для місячних ферм іншу технологію — гідропоніку. Вона передбачає вирощування рослин без ґрунту на розчинах поживних речовин та у контрольованому середовищі. Таким чином можна отримати навіть кращі врожаї, ніж за традиційного землеробства.

Однак гідропоніка все ще потребує поживних речовин. Тому дослідники пропонують переробляти їх на добрива прямо на Місяці. Вони вже розробили процес, який дозволить накопичувати необхідні речовини, яких не так багато у місцевому реголіті, та видаляти надлишок шкідливих хімічних сполук.

Початковою стадією є механічне сортування ґрунту. Далі він потрапляє у центральну станцію, де відбувається його вилужування. Після цього видобуті хімічні речовини розчинятимуться у воді для подальшого використання у гідропонних системах.

Команда Solsys Mining налаштована оптимістично, оскільки вже вирощувала квасолю, використовуючи імітацію місячного реголіту як джерело поживних речовин. Таким чином вона довела, що місячна база може забезпечувати себе усім необхідним, використовуючи місцеві ресурси.

За матеріалами Рhys.org.