ULA виграв контракт на запуск місії Lucy

Космічні технології

Концерн ULA (спільне підприємство Lockheed Martin та Boeing Defense) оголосив про отримання нового контракту на надання пускових послуг. В якості замовника виступає NASA. Компанія надасть аерокосмічній агенції ракету-носій Atlas V для запуску міжпланетної місії Lucy.

Зонд Lucy вирушить у космос у жовтні 2021 року. Для його запуску буде використана ракета Atlas V у конфігурації 401 — з чотириметровим головним обтічником (цифра 4), без твердопаливних прискорювачів (цифра 0) та розгінним блоком Centaur з одним двигуном (цифра 1). Загальна вартість контракту складе 148,3 млн доларів. Це трохи менше суми, яку NASA заплатить ULA за запланований на наступний рік запуск супутника Landsat 9, за який альянс отримає 153,8 млн доларів.

Метою місії Lucy є вивчення юпітеріанських троянців — двох великих груп астероїдів, які постійно знаходяться на околицях точок Лагранжа L4 та L5 системи “Сонце-Юпітер”. Апарат буде оснащений іонними двигунами, аналогічними до тих, які встановлені на зонді Dawn. Це дозволить йому відвідати під час місії одразу кілька тіл: спочатку він «навідається у гості» до астероїдів, розташованих у точці L4, а на шляху до них він здійснить проліт об’єкта 52246 Donaldjohanson, розташованого у Головному астероїдному поясі. Ця подія запланована на 2025 рік.

Lucy в уявленні художника. Джерело: NASA

Точки L4 Lucy досягне у 2027 році, після чого відвідає астероїди Еврібат (3548 Eurybates), Полімела (15094 Polymele), Левк (11351 Leucus) та Ор (21900 Orus). Після їх вивчення він повернеться до Землі та використає її гравітацію для здійснення маневру, який направить його до точки L5. У 2033 році, апарат здійснить проліт подвійного астероїда Патрокл (617 Patroclus). Отже, за час своєї 12-річної подорожі він вивчить загалом сім малих тіл Сонячної системи, що стане новим рекордом.

За матеріалами https://www.ulalaunch.com