Центральний ступінь китайської ракети впаде на Землю 8-9 травня

29 квітня Китай успішно вивів у космос базовий блок своєї нової орбітальної станції. Центральний ступінь, що використовувався для запуску ракети «Чанчжен-5В», також розвинув першу космічну швидкість і залишився на низькій навколоземній орбіті.

Станом на 4 травня ступінь перебував на орбіті з апогеєм 326 км, перигеєм 165 км і нахилом 41°. Балістичні розрахунки показують, що він увійде у земну атмосферу 8-9 травня.

Центральний ступінь «Чанчжен-5В».(Photo by Tu Haichao/Xinhua)

Ситуація, що склалася, викликає підвищений інтерес через габарити ступеня. Його довжина становить 30 м, діаметр — 5 м, маса в незаправленому стані — близько 20 тонн, що можна порівняти з масою радянської орбітальної станції «Салют-7». Безумовно, більша частина ступеня згорить в атмосфері, але якісь фрагменти можуть досягти поверхні, як, наприклад, минулого року, коли кілька уламків упали на території Кот-д’Івуару.

Втім, наразі фахівці не в змозі передбачити точне місце падіння ступеня «Чанчжен-5В». На це може вплинути безліч чинників. А всього лише хвилинна похибка в розрахунку часу означає, що точка входу в атмосферу зміститься на 500 км. Напевно можна сказати, що це станеться десь у районі між 41° північної й 41° південної широти вже найближчими днями.

За матеріалами: https://spacenews.com