У телескопа Hubble виникла проблема з бортовим комп’ютером

13 червня космічний телескоп Hubble призупинив усі спостереження та перейшов у безпечний режим. Аналіз телеметрії показав, що причиною проблеми став збій блоку пам’яті в комп’ютерній системі NSSC-1 (NASA Standard Spacecraft Computer-1). Вона відповідає за контроль і координацію всіх наукових інструментів обсерваторії.

Телескоп Hubble. Джерело: NASA

Намагаючись усунути проблему, інженери перезавантажили комп’ютер. Однак незабаром трапився аналогічний збій. Тому фахівці вирішили замінити блок пам’яті на резервний. Заміна буде проведена вже найближчим часом, після чого телескоп відновить наукові операції.

Цікаво, що система NSSC-1 була розроблена ще у 1980-х. Але конкретно той комп’ютер, що перебуває на борту космічного телескопа, був установлений астронавтами під час фінальної місії обслуговування в 2009 році.

Варто зазначити, що останнім часом Hubble дедалі частіше переживає різні збої, пов’язані з поступовим старінням і зносом його компонентів. Усі основні системи обсерваторії резервовані, що дозволяє інженерам замінювати їх і повертати її до ладу. Але, зважаючи на неможливість здійснення нової ремонтної місії, рано чи пізно якийсь із ключових компонентів космічного апарата зламається, і він не зможе продовжувати спостереження.