У сусідніх галактиках знайшли передбачені теорією незвичні зорі

Науковці знайшли у сусідніх галактиках незвичні гігантські зорі, які повністю позбавлені зовнішніх водневих оболонок. Теорія давно передбачала їхнє існування як попередників певного типу наднових. Однак у нашій галактиці ми їх досі не знайшли.

Гелієві зорі у сусідній галактиці
Гелієві зорі у сусідній галактиці. Джерело: www.newscientist.com

Зорі, яких не могли знайти

Міжнародний колектив астрономів опублікував 14 грудня статтю, у якій описав популяцію рідкісних зір, знайдену в карликових галактиках, які є супутниками Чумацького Шляху. Їхнє існування давно вже було передбачене теорією, але досі вони не були виявлені спостереженнями.

Йдеться про великі світила, маса яких у кілька разів перевищує сонячну, а температура поверхні принаймні вдесятеро вища за ту, що має наша зоря. По суті, вони являють собою оголені гелієві ядра, які повністю втратили свої зовнішні водневі шари.

Їхнє існування передбачене фізичними теоріями, які пояснюють, як можуть утворюватися деякі типи наднових. І цих зір має бути чимало. Фактично кожне третє велике світило має так чи інакше слідувати цим шляхом, проте досі ми нічого подібного у нашій галактиці не бачили. Усі більш-менш схожі об’єкти — це або білі карлики, або зовсім вже гігантські тіла.

Дослідження у сусідніх галактиках

Аби виявити ці зорі у сусідніх галактиках, науковцям довелося виконати чимало роботи. Почали вони з аналізу даних, які зібрав ультрафіолетовий телескоп Swift. Мова про мільйони світил. Однак за допомогою Магелланових телескопів в обсерваторії Лас-Кампанас Карнегі в Чилі вчені змогли значно скоротити кількість кандидатів.

Зрештою, у них опинився перелік із 25 систем, які повною мірою відповідають критеріям того, якими мають бути гелієві зорі, які всі шукають. Тобто їх нарешті знайшли. Щоправда, така кількість — це ще явно не всі подібні світила, які мають бути в сусідніх галактиках. Проте навіть сама їхня наявність — вже велике досягнення.