У Сонячній системі все ще може ховатися дев’ята планета

Вчені знову припускають, що далеко на околицях Сонячної системи може ховатися планета розміром із Землю. На це натякає велика кількість транснептунових об’єктів, які мають орбіти з великим нахиленням до екліптики.

Дев'ята планета Сонячної системи може ховатися від нас у темряві
Дев’ята планета Сонячної системи може ховатися від нас у темряві. Джерело: ESO/M. Kornmesser

Дев’ята планета Сонячної системи

Після того, як Плутон визнали однією з карликових планет, деякі вчені не припиняють спроби знайти велике тіло за орбітою Нептуна. Нещодавно статтю про це опублікували Патрик Софія Ликавка та Такаші Іто, які працюють у Японії.

Своє припущення про існування дев’ятої планети, розмір якої порівнюваний із Землею, вони засновують на кластеризації орбіт транснептунових об’єктів. На їхню думку, занадто вже багато космічних каменів обертається по дуже схожим траєкторіям, аби це було випадковістю.

2016 року вже лунали сенсаційні заяви про відкриття дев’ятої планети. Тоді їхніми авторами були вчені з Каліфорнійського університету Майк Браун та Константін Батигін. І вони теж наводили як основного аргументу на підтримку своєї теорії траєкторії транснептунових тіл.

І мало хто пам’ятає, що задовго до цих двох, ще 2008 року саме Ликавка та Іто запропонували цю теорію. Щоправда, відтоді минуло чимало років і люди відкрили транснептунових об’єктів більше, ніж за всі роки до того, але знайти дев’яту планету так і не вдалося.

Де шукати планету

Згідно з найновішими викладками Ликавки та Іто, дев’ята планета повинна мати діаметр у 1,5–3 рази більше за земний. Але знайти її буде непросто, бо її орбіта має бути віддаленою від нас на 250–500 а. о. і до того ж мати нахил до екліптики у 30 градусів.

Тобто для того, аби її виявити, треба як слід вдивитися у порожнечу там, де зазвичай ніхто не дивиться. Для порівняння, найвіддаленіший із відкритих транснептунових об’єктів розташований на відстані лише 132 а. о., а Плутон максимально віддаляється від Сонця тільки на 49 а. о.

Проте вчені наполягають, що існування такої планети могло б добре пояснити три аномалії, які вони нібито спостерігають у розподілі транснептунових об’єктів: наявності тіл із дивовижно видовженими орбітами, кластерів, які не можна пояснити гравітацією Нептуна, та великої кількості об’єктів із великими нахилами орбіт.

За матеріалами www.sciencealert.com.