У космосі надрукували людські тканини на 3D-принтері

Компанія Redwire оголосила, що її експеримент із 3D-друку людських тканин у космосі завершився успішно. Меніск коліна був створений на МКС ще у липні, а зараз він повернувся на Землю і був досліджений фахівцями. Наступного разу вони спробують надрукувати частину серця.

3D-принтер, який створює людські тканини
3D-принтер, який створює людські тканини. Джерело: Redwire

3D-принтер у космосі надрукував коліно

Американська компанія Redwire 7 вересня оголосила про повний успіх свого експерименту із друку у космосі тканин людського організму. Меніск коліна був створений на 3D-принтері на борту Міжнародної космічної станції ще у липні. Однак на Землю він повернувся тільки 4 вересня разом з екіпажем місії Crew-6.

Наразі зразки перебувають у лабораторії, й фахівці змогли повністю підтвердити відповідність анатомії людського організму. Експеримент був організований спільно з Університетом силових структур, яких дуже цікавить лікування складних травм, які часто зустрічаються у військовослужбовців. Однією з них є розрив меніска.

3D-друк тканин дуже схожий на те, що відбувається у тих пристроях, які створюють моделі з пластику, але в умовах земної гравітації здійснити його значно важче. Вироби розтікаються і друкувати клітини вдається тільки за допомогою додавання спеціальних речовин, які не найкращим чином впливають на їхню життєздатність.

Навіщо друкувати на МКС тканини

Саме тому компанія Redwire і провела свій експеримент на космічній станції. Тепер там можна буде вирощувати тканини для потреб фармацевтичної промисловості. Їй необхідні точні моделі, щоб зрозуміти, як діють чи не діють препарати.

Redwire планує ще один експеримент із біодруку. Його запустять у листопаді на вантажній місії Dragon, яка включатиме друк серцевої тканини. Це перевірить його спроможність друкувати складніші тканини, зокрема здатність клітин працювати в одному ритмі.

Redwire відчуває зацікавленість з боку фармацевтичної спільноти до проведення експериментів з використанням BFF або інших засобів на космічній станції. Вчені самі пропонують дедалі більше нових експериментів, тож сумніватися, що у майбутньому Redwire залишить свої дослідження, не доводиться.

За матеріалами spacenews.com.