У космічній країні чудес

Представлене зображення було зроблене на високогірному плато Чахнатор, що розташоване в чилійській пустелі Атакама. На знімку — грандіозний небесний пейзаж, а в його оточенні — маленька фігурка фотографа Європейської південної обсерваторії (ESO).

Антени комплексу ALMA на фоні зоряного неба. Джерело: ESO/P. Horálek

Фотограф стоїть прямо під стовпом зодіакального світла. Це світіння виникає через розсіювання сонячного випромінювання на мікрочастинках космічного пилу, що концентруються поблизу екліптики. Вище в небі простягається яскрава дуга Чумацького Шляху.

На фото також потрапили деякі з 12-метрових антен Атакамської великої міліметрової/субміліметрової антенної решітки (ALMA). Це найбільший астрономічний прилад на Землі. Він складається з 66 антен, які можуть з’єднуватися в різні конфігурації, щоб працювати як єдиний телескоп у режимі інтерферометра. Завдяки цьому ALMA є найпотужнішим у світі інструментом для дослідження Всесвіту в міліметровому і субміліметровому діапазоні спектра. Комплекс може спостерігати процеси народження нових зірок, утворення екзопланет, а також далекі галактики.