TGO показав місце «подвійного удару» на Марсі

Значна частина марсіанської поверхні вкрита кратерованими ділянками. Вони є наочним свідченням космічного бомбардування, якого Червона планета зазнавала впродовж мільярдів років свого існування.

Подвійний кратер на Марсі. Джерело: ESA/Roscosmos/CaSSIS, CC BY-SA 3.0 IGO

Представлене фото, зроблене апаратом TGO 7 червня 2021 року, демонструє одну з таких кратерованих ділянок. Вона розташована на території рівнини Аркадія (Arcadia Planitia) — гігантської низовини у східній частині північної півкулі Марсу.

Серед кількох зображених на знімку кратерів найбільшу увагу привертає незвичайна формація у лівій частині зображення. Вона є наочним прикладом подвійного удару. Йдеться про два приблизно однакові за розмірами кратери, які наклалися один на одного.

Астрономам відомо безліч прикладів такого накладання, а також кратерів усередині кратерів. Зазвичай ідеться про удари, що траплялися у різний час. Проте в даному випадку обидва кратери сформувалися практично одночасно. Це говорить про те, що їхнім джерелом є те саме тіло, яке розпалося на дві половинки під час входу в марсіанську атмосферу.

Взаємодія двох ударних хвиль створила дуже примітну зону викиду уламків, що нагадує метелика. На фото TGO також видно лінійні структури, що розходяться від кратера. Вони є показником гарної збереженості формації та її загальної геологічної молодості. На північ від подвійного кратера розкинулися великі ізольовані пагорби, які, ймовірно, утворилися до удару.