TESS відкрив ультрагарячий газовий гігант

Використовуючи дані, зібрані космічним телескопом TESS, астрономи з Єльського університету виявили раніше невідому екзопланету, що отримала позначення TOI-1518b. Вона обертається навколо зорі, маса якої в 1,8 раза, а радіус вдвічі перевершують сонячні.

Гаряча екзопланета в уяві художника. Джерело: NASA

TOI-1518b являє собою ультрагрячий газовий гігант, радіус якого перевищує юпітеріанський в 1,9 раза. Точна маса екзопланети поки невідома, але проведені вимірювання дозволили визначити, що вона не перевищує 2,3 маси Юпітеру.

Орбіта TOI-1518b проходить на відстані всього 0,04 а.о. (6 млн км) від поверхні центральної зорі. Через це її атмосфера розігріта до дуже великих значень. За оцінками дослідників, температура денного боку екзопланети може становити 3000°C — це вище, ніж температура поверхні деяких червоних карликів.

Іншим цікавим фактом є те, що TOI-1518b рухається по незвичайній орбіті, нахил якої становить 77°. Такий нахил указує на те, що в минулому планета зазнала потужного впливу з боку інших тіл системи, який призвів до зміни її початкової орбіти. Також під час спектроскопічних спостережень астрономам вдалося знайти в екзопланетній атмосфері сліди заліза.