TESS показав панораму північного неба

Нещодавно космічний телескоп TESS завершив основну частину своєї наукової програми. За перші два роки роботи обсерваторія оглянула приблизно 75% небесної сфери. Аналіз зібраних нею даних вже призвів до виявлення 74 нових екзопланет. Ще близько 1200 позасонячних світів усе ще знаходяться у списку кандидатів.

Панорама північної частини небесної сфери за даними телескопа TESS. Джерело: NASA/MIT/TESS, Ethan Cruz (USRA)

З нагоди завершення основної частини програми група супроводу опублікувала нове зображення, що являє собою панораму північної півкулі небесної сфери. Воно складається з 208 знімків, зроблених телескопом протягом другого року своєї місії.

TESS шукає екзопланети за допомогою транзитного методу — завдяки періодичним падінням блиску світил, викликаним проходженнями по їхнім дискам планетоподібних супутників. Для цього апарат оснащений чотирма телескопами з ПЗЗ-камерами, що працюють у спектральному діапазоні від 600 до 1000 нм. Кожен із них стежить за ділянкою небесної сфери розміром 24×24°. Вони орієнтовані таким чином, що разом утворюють єдине поле зору у вигляді витягнутої смуги. Протягом певного періоду часу обсерваторія сканує запланований сектор неба, а потім перемикається на сусідню ділянку.

Отримане зображення показує багато визначних об’єктів далекого космосу. На ньому видно смугу Чумацького Шляху, ряд туманностей і яскравих зірок, а також галактика M31 (Туманність Андромеди). Помітно, що нижня частина панорами виглядає «обрізаною». Це тому, що фахівці навмисно відвернули камери TESS на північ, щоб уникнути підсвічування їхніх матриць сонячним світлом, відбитим від Землі та Місяця .

Найближчим часом TESS розпочне повторний огляд південної півкулі небесної сфери. Основна увага буде зосереджена на моніторингу областей, пропущених під час основної частини наукової програми.