Телескоп JWST вирушив до місця запуску

Вантажне судно, на борту якого перебуває космічний телескоп JWST, вже покинуло американський порт і вирушило до Французької Гвіани. Про це повідомили представники керівництва проєкту.

Космічний телескоп Джеймса Вебба (JWST). Джерело: NASA/Chris Gunn

З міркувань безпеки NASA вирішила не озвучувати точну дату відправлення судна з 10-мільярдним телескопом. Але відомо, що вже найближчими днями воно має прибути в порт космодрому Куру. Після вивантаження JWST буде доставлений у чисту кімнату та підготовлений до  запуску 18 грудня.

До того працівникам космодрому належить здійснити ще один запуск, у якому також буде задіяна ракета Ariane 5. Він призначений на 22 жовтня. Фахівці NASA й ESA будуть пильно стежити за подією. Успіх місії має підтвердити, що зміни, внесені в конструкцію Ariane 5, дозволили розв’язати нещодавні проблеми з надмірними вібраціями головного обтічника.

Після запуску обсерваторії буде потрібен приблизно місяць, щоб дістатися робочої позиції, розташованої на відстані 1,5 млн км від нашої планети у точці Лагранжа L₂ системи «Сонце-Земля». Під час цієї подорожі інженери приступлять до розкриття сонцезахисного екрана JWST, що необхідно для охолодження його наукових інструментів. Також почнеться розгортання основного та вторинного дзеркала. Після завершення цих операцій розпочнеться період тестування та калібрування наукових інструментів. Очікується, що він триватиме шість місяців. Після цього телескоп зможе приступити до виконання своєї наукової програми.

За матеріалами: https://spaceflightnow.com