Телескоп Chandra відновив роботу після збою

Фахівцям групи супроводу місії Chandra вдалося відновити роботу апарата після збою, пов’язаного з одним з інструментів обсерваторії — приладом LETG (Low Energy Transmission Grating), що використовується для вимірювання інтенсивності рентгенівського випромінювання.

Телескоп Chandra в уявленні художника. Джерело: NASA

31 серпня Chandra мав залучити LETG для проведення серії спостережень. Однак переведення інструмента в робоче положення відбулося швидше, ніж зазвичай. Ця несподівана зміна часу призвела до того, що програмне забезпечення космічного апарата видало повідомлення про неполадку. У результаті фахівцям довелося призупинити всі операції.

Надалі інженерам вдалося повернути LETG у початкове положення та продовжити спостереження без нього. Наразі вони аналізують дані, щоб зрозуміти, у чому причина проблеми.

Телескоп Chandra був виведений у космос шатлом Columbia у 1999 році. Він став найважчим вантажем, піднятим кораблем багаторазового використання за всю історію програми Space Shuttle (маса обсерваторії разом із розгінним блоком становила 22,7 тонни). Обсерваторія перебуває на витягнутій орбіті з перигеєм 14,3 тис. км та апогеєм 134,5 тис. км. Тому до неї, на відміну від розташованого на низькій навколоземній орбіті телескопа Hubble, ніколи не відправлялися місії обслуговування. Попри це, Chandra, як і раніше, функціонує і залишається одним із найважливіших астрономічних інструментів сучасності.