Таємничий об’єкт влаштував понад 1000 екстремально потужних вибухів

Астрономи зафіксували, як загадковий космічний об’єкт за дуже короткий проміжок часу випустив 1652 потужні розряди енергії. Джерело цих швидких радіоімпульсів (FRB) на сьогодні є найактивнішим з усіх відомих. Однак залишається загадкою, що саме створює вибухи неймовірної сили в такий короткий проміжок часу.

FAST
FAST отримує реальний імпульс від FRB 121102. Фото: NAOC

Зафіксувала надзвичайно активні радіоімпульси міжнародна дослідницька група на чолі з професором Лі Ді та доктором Ван Пей із Національної астрономічної обсерваторії Китайської академії наук (NAOC). Сигнал отримав назву FRB 121102. Його радіоімпульси визначив 500-метровий Апертурний сферичний радіотелескоп (FAST). Об’єкт розташований у карликовій галактиці на відстані 3 мільярди світлових років від Землі.

FRB 121102, на відміну від інших подібних об’єктів, випускає радіовсплеки надто часто. Впродовж приблизно 60 годин дослідники спостерігали, як FRB 121102 вибухнув 1652 рази, іноді до 117 разів на годину, що набагато більше, ніж будь-який раніше відомий повторюваний FRB.

FRB 121102
Розподіл імпульсної швидкості ізотропного еквівалента енергії на частоті 1,25 ГГц для FRB 121102. Фото: NAOC

Більшість джерел FRB перебувають у глибокому та далекому Всесвіті, що ускладнює їхнє вивчення. Але в 2020 році астрономи виявили FRB усередині нашої галактики, що дозволило їм визначити, що джерелом була мертва зоря магнетар.

Магнетари утворюються з надщільних «зоряних трупів», відомих як нейтронні зорі, що сформували екстремально сильні магнітні поля воно в трильйони разів сильніші, ніж у Землі. Іноді магнетари випромінюють енергетичні вибухи. Астрономи, котрі вивчають FRB, підозрюють, що швидкі радіоімпульси формуються або від вибуху в момент народження магнетара, або внаслідок поглинання матерії, що їх оточує, створюючи потужні ударні хвилі. Проте вчені ще мають з’ясувати, чи всі джерела швидких радіоімпульсів є магнетарами.

За матеріалами SciTechDaily