Симфонія космосу: NASA записала пісню магнітного поля Землі

NASA опублікувала запис звуків магнітного поля Землі. Його створили учасники проєкту цивільної науки HARP (Heliophysics Audified: Resonances in Plasmas).

Околиці нашої планети наповнені цілою симфонією звуків. Це продукт взаємодії земної магнітосфери із сонячним вітром. Заряджені частинки змушують лінії магнітного поля вібрувати подібно до струн арфи, виробляючи наднизькочастотні хвилі.

Супутник THEMIS в уявленні художника. Джерело: NASA/Goddard Space Flight Center Conceptual Image Lab

Частоти цих хвиль занадто низькі, щоб їх могли сприйняти людські вуха. Проте нещодавно у нас з’явилася можливість почути, як звучить магнітне поле нашої планети. За це слід подякувати проєкту HARP.

Команда HARP надихнулася іншим проєктом під назвою MUSICS. Його учасники «музифікували» дані про сонячну плазму, зібрані метеосупутниками Національного управління океанічних та атмосферних досліджень США.

Цього разу за основу були взяті дані запущеної у 2007 році місії THEMIS. Вона складається з п’яти супутників NASA, які займаються дослідженнями земної магнітосфери та її взаємодії з сонячним вітром. Учасники проєкту HARP розробили інтерактивний інструмент, що дає змогу переводити інформацію про зареєстровані THEMIS наднизькі хвилі у звичний нам звуковий формат. У результаті, їм вдалося «озвучити» земну магнітосферу.

За словами учасників проєкту HARP, виконана ними робота — це не просто забава. Людський слух є складним інструментом, створеним у процесі мільйонів років еволюції, здатним проводити детальний аналіз, можливості якого перевершують навіть деякі з найбільш просунутих комп’ютерних алгоритмів. Прослуховування музифікованих даних дає можливість вловити закономірності, які могли бути пропущені під час їх попереднього аналізу. Так, учасникам проєкту вже вдалося виявити явище під назвою «зворотна арфа» — частоти, що змінюються в протилежний бік, ніж очікували вчені. Тому вони мають намір продовжити дослідження, сподіваючись знайти й інші важливі деталі, які пропустили комп’ютери.