Супутник сфотографував озеро-кратер

Представлений знімок був зроблений супутником Landsat 8. Він охоплює озеро Містастін на півострові Лабрадор (Канада). Якби ми повернулися в минуле, віддалене від сучасності приблизно на 36 мільйонів років, то стали би свідками картини великого руйнування. Справа в тому, що озеро Містастін — чаша ударного кратера, утвореного в цю далеку епоху в результаті падіння астероїда.

Озеро Містастін. Джерело: NASA

Хоч ерозія й приховала багато деталей, більша частина кратера все ще оточена 50-метровим валом. А підковоподібний острів, розташований у центрі озера, є частиною його центральної гірки.

Варто зазначити, що численні оледеніння істотно змінили форму кратера. Льодовики неодноразово проходили через цю ділянку й надали їй еліпсоїдну форму. За оцінками геологів, на момент утворення діаметр кратера становив 28 км — це приблизно вдвічі більше нинішнього розміру озера.

Аналіз осадкових порід, взятих у цьому регіоні, показав, що вони нагрівались як мінімум до 2370°С. На думку однієї з груп дослідників, це одна з найвищих температур, зафіксованих у геологічних відкладеннях Землі.

За матеріалами: https://earthobservatory.nasa.gov