Створено каталог зоряних систем, звідки можна спостерігати наземні транзити

Використовуючи дані космічного телескопа Gaia, вчені створили перший каталог зоряних систем, гіпотетичні мешканці яких можуть в минулому або в майбутньому мати можливість спостерігати транзити Землі по сонячному диску. За допомогою наукових інструментів, подібних до тих, що використовуються сучасними астрономами, вони могли би визначити діаметр нашої планети, її орбіту, виявити наявність атмосфери та провести її хімічний аналіз. Він продемонстрував би багато біомаркерів, що вказують на існування життя.

Транзит екзопланети HD 189733b в уяві художника. Джерело: ESA/Hubble

Каталог включає 1715 зоряних систем у радіусі 326 світлових років (100 парсек) від Сонця. Гіпотетичні спостерігачі могли відстежувати транзити Землі протягом останніх 5000 років, тобто з моменту виникення людської цивілізації. Ще 319 систем увійдуть до цього переліку в наступні 5000 років.

З 2034 систем каталогу 117 знаходяться менш ніж у сотні світлових років від Сонця. 75 із них могли спостерігати за транзитами Землі з моменту початку роботи перших радіостанцій. На думку авторів дослідження, ці зоряні системи повинні бути пріоритетними цілями при пошуку потенційно придатних для проживання позаземних світів. На даний момент астрономи виявили екзопланети тільки у 7 з 2034 зірок каталогу.