SpaceX випробує Starlink з «сонцезахисним козирком»

7 травня з мису Канаверал має відбутися пуск ракети Falcon 9 із черговою партією супутників Starlink. За словами Ілона Маска (Elon Musk), один з апаратів буде оснащений експериментальним захисним візором. З його допомогою інженери SpaceX спробують зменшити відбивну здатність (альбедо) супутника.

Треки, залишені супутниками Starlink на зображенні, отриманому камерою для відстеження метеорів. Джерело: Global Meteor Network

Після початку розгортання сузір’я Starlink, багато вчених висловили стурбованість діями SpaceX, звинувативши компанію в тому, що численні супутники системи суттєво ускладнять астрономічні спостереження та «знищать» зоряне небо. У відповідь на критику Ілон Маск пообіцяв знайти розв’язання цієї проблеми. Так, на один із запущених на початку нинішнього року апаратів Starlink, було нанесено спеціальне темне покриття. Спостереження підтвердили, що воно дійсно допомогло знизити його альбедо.

Але все ж покриття виявилося недостатньо, для усунення всіх негативних ефектів для наземних спостережень. Тому інженери SpaceX придумали нове рішення — встановити на супутники «сонцезахисні козирки», що розгортаються, виготовлені з радіопрозорої піни. За задумом конструкторів, вони дадуть змогу блокувати сонячне світло, що відбивається від корпусу та фотогальванічних панелей у бік Землі.

Компанія також планує впровадити ще один захід зі зменшення яскравості супутників Starlink: після виходу на робочу орбіту їхня орієнтація змінюватиметься таким чином, щоб сонячні батареї давали якомога слабші відблиски.

За матеріалами https://spaceflightnow.com