SpaceX отримала контракт на запуск місії SPHEREx

Компанія SpaceX отримала від NASA контракт на запуск інфрачервоного телескопа SPHEREx (Spectro-Photometer for the History of the Universe, Epoch of Reionization and Ices Explorer). Загальна сума угоди становить 98,8 млн доларів. Вона передбачає вартість самого запуску та всі супутні витрати.

Обсерваторія SPHEREx (концепт). Джерело: Caltech

SPHEREx вестиме спостереження в ближньому інфрачервоному діапазоні, кожні шість місяців здійснюючи повне знімкування всієї небесної сфери. Це дасть змогу створити карту зоряного неба в 102 спектральних смугах, що матиме набагато вищу роздільну здатність, ніж уже наявні аналоги.

Основною метою місії стануть 300 млн галактик, розташованих як по сусідству з Чумацьким Шляхом, так і на самій околиці спостережуваного Всесвіту. Обсерваторія вимірюватиме їхні червоні зміщення. Очікується, що дані SPHEREx допоможуть астрономам краще зрозуміти, як відбувалася еволюція нашого світу в епоху реіонізації (близько 13 млрд років тому).

Також телескоп займеться вивченням нашої Галактики. Він виконає спостереження 100 млн зір і регіонів активного зореутворення. Головна мета цих спостережень — спробувати знайти відповідь на питання, наскільки в Чумацькому Шляху поширені основні інгредієнти, необхідні для життя земного типу (вода та органічні молекули). Ще однією метою місії SPHEREx стануть протопланетні диски навколо новонароджених світил.

Згідно з поточними планами, обсерваторія SPHEREx буде запущена в червні 2024 року з космодрому на базі ВПС США Ванденберг за допомогою ракети-носія Falcon 9.

За матеріалами https://www.jpl.nasa.gov