Снігова куля в космосі: Hubble показав «святкову» галактику

На честь зимових свят група супроводу місії Hubble опублікувала нове зображення. Воно демонструє галактику UGC 8091, яка чимось нагадує снігову кулю.

Неправильна галактика UGC 8091. Джерело: ESA/Hubble, NASA Y. Choi (NOIRLab), K. Gilbert (Space Telescope Science Institute), J. Dalcanton (Flatiron Institute and University of Washington)

Галактика UGC 8091, також відома як GR 8, розташована на відстані близько семи млн світлових років від Землі в сузір’ї Діви. Вона класифікується як неправильна галактика. І знімок Hubble наочно демонструє, чому. На відміну від інших галактик, які мають упорядковану структуру, UGC 8091 більше схожа на клубок лампочок, що яскраво світяться.

За оцінками астрономів, в UGC 8091 перебуває близько мільярда зір. Ця цифра здається великою, поки не провести порівняння з іншими галактиками. Наприклад, зоряне населення нашого Чумацького Шляху складається з більш ніж 100 млрд світил. Ба більше, астрономам відомі галактики, що налічують понад трильйон зір.

На думку дослідників, деякі неправильні галактики «сплуталися» внаслідок бурхливої внутрішньої активності, тоді як інші утворилися внаслідок взаємодії зі своїми сусідами. Карликові галактики часто обертаються навколо більших галактик, а мала маса робить їх уразливими для збурення та поглинання. У результаті утворюються закручені карликові неправильні галактики, такі як UGC 8091.

Вважається, що цей тип галактик має схожі характеристики з величезними старими й далекими галактиками, які знаходяться на околиці спостережуваного Всесвіту. Є надія, що вивчення складу карликових галактик та їхніх зір, особливо з низькою металевістю, допоможе розкрити еволюційні зв’язки між цими стародавніми галактиками та більш сучасними, такими як наша власна.