Шум сонячного вітру

Зонд Parker Solar Probe уже вписав себе в історію, підійшовши до Сонця ближче за всі інші рукотворні об’єкти, які коли-небудь були відправлені в космос. Одне з основних завдань цього космічного апарата полягає у вивченні сонячного вітру — потоку заряджених частинок, що випускаються нашим світилом. Переважно це електрони, протони та ядра гелію (α-частинки), що рухаються зі швидкостями 300-1200 км/с.

Встановлений на борту апарата інструмент FIELDS, має можливість реєструвати електричні та магнітні коливання, викликані сонячним вітром. Фахівці місії використовували зібрані ним дані про частоту й амплітуду плазмових хвиль, а потім відтворили їх як звукові хвилі. В результаті у них вийшов запис «шумів» сонячного вітру. Для більшої наочності його наклали на зображення, отримані бортовою камерою WISPR. На відео можна побачити Землю, Юпітер, Меркурій та Венеру. Час від часу зображення опромінюється спалахами, спричиненими потраплянням космічних променів у матрицю камери.

Крім коливань сонячного вітру, на записі також можна почути звук, що чимось нагадує «білий шум» у старих телевізорах. Це сотні мікроударів, викликаних зіткненнями зонда з пиловими частинками, які залишилися від знищених Сонцем астероїдів і комет. Під час удару атоми хімічних елементів, що входять до складу пилових зерен, розпадаються на електрони, протони та важчі іони у вигляді мініатюрного плазмового струменя — його і «чує» інструмент FIELDS.

Наразі зонд Parker Solar Probe наближається до свого четвертого перигелію. 29 січня він пройде на відстані 18,7 млн км від сонячної поверхні.

За матеріалами https://www.jhuapl.edu